کشف یکی از علل سرطان تهاجمی سینه

© Fotolia / Dragos IliescuДевушка придерживает рукой грудь
Девушка придерживает рукой грудь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
تیمی ازمحققان بریتانیایی می‌گویند که بررسی چند سلول زنده در شیر مادر می‌تواند به آنها کمک شایانی در درک بهتر سرطان تهاجمی سینه کند.
به گزارش اسپوتنیک، محققان در یک مطالعه تازه با بررسی سلول‌های موجود در شیر انسان، بر تغییراتی که در دوران شیردهی در بافت سینه رخ می‌دهد، تمرکز کردند.
نتایج این مطالعه در مجله "Nature Communications" منتشر شده است.
مطالعات نشان داده که شیر مادر حاوی سلول‌های زنده است که ممکن است نه فقط در توسعه ایمنی کودکان بلکه در بروز انواع تهاجمی سرطان سینه نیز نقش مهمی داشته باشند.
دکتر "آلسیا-جین تویگر" که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت اظهار داشت که طی این مطالعه محققان دریافتند که سلول‌های موجود در شیر از جمله RNA که زمانی تصور می‌شد مرده یا در حال مرگ بودند، در حقیقت بسیار زنده هستند.
سلول های زنده هورمون ها و سایر مولکول ها را تولید می کنند.
این سلول‌های زنده به محققان این فرصت را می‌دهند که نه تنها تغییراتی را که در بافت‌های پستانی در طول شیردهی رخ می‌دهد را بررسی کنند بلکه به توسعه درمان‌هایی برای تشخیص سریع‌تر علائم اولیه این سرطان نیز امیدوار شوند.
"آلسیا-جین تویگر" دراین باره گفت: من معتقدم که با مطالعه سلول‌های شیر انسان، قادر به پاسخ برخی از اساسی‌ترین سوالات در مورد عملکرد غدد شیری خواهیم بود. اینکه شیر چگونه تولید می‌شود یا چرا برخی از زنان در تولید شیر دچار مشکل می‌شوند و چه راهکارهایی را می‌توان برای بهبود نتایج شیردهی در زنان به کار گرفت، از جمله سوالاتی است که برای رسیدن به پاسخ آنها در تلاش داریم.
گسرطان سینه، دومین سرطان بدخیم شایع پس از سرطان ریه است و یکی از سرطان‌های اصلی در زنان به شمار می‌رود که سالانه بروز بیش از دو میلیون مورد ابتلای جدید را در پی دارد. علاوه بر این، متاستاز سرطان به مغز، علت اصلی مرگ و میر ناشی از این بیماری است که نیاز فوری به اهداف درمانی جدید را برای به تاخیر انداختن یا توقف متاستاز آن نشان می‌دهد. نشانه‌های این سرطان شامل توده در پستان، تغییر در شکل ظاهری، فرورفتگی‌های کوچک پوستی، خروج مایع از نوک سینه، نوک فرورفته یا پوست قرمز و خشک(پوسته‌پوسته) پستان باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала