آوارگان غور: هیچ کمکی به ما نمی‌رسد؛ با گدایی شب و روز می‌گذرانیم

© https://twitter.comکشته شدن دو غیرنظامی در ولایت غور
کشته شدن دو غیرنظامی در ولایت غور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
شماری از آوارگان در ولایت غور می‌گویند که از سه ماه این‌طرف هیچ کمکی دریافت نکرده و شب و روز را با نان همسایه‌ها سپری می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، محمد امین یکی از این آوارگان است که سه ماه قبل به‌دلیل فقر و گرسنگی از ولسوالی جوند بادغیس به شهر فیروزکوه در مرکز غور پناه برده است.
این مرد کهن‌سال به‌دلیل سرمای شدید، نداشتن مواد سوخت و جای‌ مناسب، اکنون سخت بیمار شده و توان درمان‌ خود را هم ندارد. او به روزنامه اطلاعات روز گفت که بارها به ادارات دولتی مراجعه کرده؛ اما کمکی نصب‌اش نشده است.
او افزود: " در خانه چیزی نداریم ولی با نان همسایه‌ها شب و روز را می گذرانیم…..اگر برای ما کمک فوری نشود از سردی هوا و گرسنگی تلف می‌شویم."
Женщина в бурке с ребенком на улице в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2022
سختی روزگار؛ دو عضو ارتش حکومت پیشین با کودکان شان گدایی می‌کنند
نور بی‌بی، همسر این مرد کهن‌سال که نابینا است نیز می گوید، روزگارشان را با گدایی سپری می‌کنند.
او می‌گوید: " به در خانه می‌گردم برای پیدا کردن لقمه‌ای نانی. سه ماه می‌شود ما از جوند آمده‌ایم ولی هیچ کمکی هم دریافت نکرده‌ایم".
فعالان مدنی غور هم از وضعیت خانواده‌های بی‌جاشده و بی‌بضاعت در این ولایت ابراز نگرانی می کنند و خواستار توجه جدی به آنان هستند.
در همین حال، مسئولان محلی طالبان در غور می‌گویند، در تلاش همکاری و هماهنگی با موسسات برای کمک‌رسانی به خانواده‌های بی‌جاشده و نیازمند هستند.
عبدالواحد حماس، سخن‌گوی والی طالبان در غور می‌گوید که در نشست هماهنگی که میان مسئولین محلی و موسسات انجام شده، روی شناسایی مستحقین و کمک‌رسانی برای آنان تأکید شده است.
او در عین حال تأکید دارد که به برخی از آوارگان از جمله ساکنان ولسوالی جوند، کمک‌ توزیع شده است.
شماری از بیجاشدگان و نیازمند در ولایت غور از توزیع ناعادلانه‌ی کمک‌های ادارات دولتی و نهاد‌های کمک‌کننده هم انتقاد می‌کنند و می‌گویند که در توزیع کمک‌ها باید شفافیت در نظر گرفته شود.
در برخی از ولایت‌های دیگر هم انتقادهایی مبنی بر عدم توزیع شفاف کمک‌ها وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала