دانشمندان: "چرت زدن" خلاقیت را افزایش می‌دهد

© Fotolia / KastoСпящая девушка на борту самолета
Спящая девушка на борту самолета  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
تیمی از محققان در یک مطالعه تازه چرت زدن یا خواب های کوتاه مدت را برای فعالیت مغز مفید دانستند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه پاریس در یک مطالعه مشخص ساختند که چرت زدن های کوتاه مدت می تواند برای کارهای خلاقانه مفید باشد. آنها معتقد اند که اگر فرد حتی چند دقیقه بخوابد، بعضی کار ها راحت تر اجرا می شوند.
نویسندگان در این مطالعه توجه شان را به یک تکنیک توماس ادیسون متمرکز نمودند. آنها می گویند که مخترع در حالی که دو توپ فولادی را در دستان خود نگه می‌داشت روی چوکی های راحت استراحت می‌کرد. وقتی خوابش می‌برد، توپ ها از دستانش می‌افتاند و مخترع بیدار می‌ش. پس از آن، ادیسون افکاری را که در حین چرت زدن به وجود می آمد یادداشت می‌کرد.
کم خوابی برای حیات خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
یک روش غیر منتظره‌ برای سریع به خواب رفتن
دانشمندان تصمیم گرفتند چنین آزمایشی را انجام دهند. آنها از شرکت کنندگان این مطالعه ها خواستند تا بسیاری از مسائل مشابه را حل کنند. به داوطلبان 20 دقیقه وقت استراحت داده شد. بسیاری در حال استراحت به خواب رفتند. 24 نفر از کسانی که به خواب رفتند به مرحله اول خواب سطحی N1 رسیدند. آنها از صدای بلند بطری در حال سقوط که در دستانشان بود، بیدار شدند.
افرادی که به فاز " N1 " رسیده بودند 2,7 برابر یشتر راه حلی برای ساده کردن کارهای خود پیدا کردند. فقط یک دقیقه خواب برای آنها کافی بود.
دانشمندان می‌گویند، چرت زدن باعث می شود تا مغز به بازسازی هورمونی و سلولی بپردازد و همچنین قلب نیز عملکرد بهتری داشته باشد. کمی خواب در هنگامی خستگی کمک می کند تا تناسب اندام و فعالیت مناسب بدن حفظ شود.
شواهد علمی نشان می دهد که چرت زدن حتی برای مدت کوتاه می تواند افزایش خوبی در عملکرد شناختی افراد داشته باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала