دو بانوی افغان در آلبانیا به پناهندگان حس در خانه بودن را می‌دهند

© @https://twitter.com دو خانم افغان که در آلبانیا به پناهندگان حس در خانه بودن را می‌دهند
دو خانم افغان که در آلبانیا به پناهندگان حس در خانه بودن را می‌دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
دو بانوی پناهنده افغان رستورانتی را در آلبانیا راه اندازی کرده اند تا به دیگر آوارگان افغان فرصت چشیدن طعم غذاهای افغانستان را در این سرزمین ناآشنا بدهند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل الجزیره، این رستورانت در دل یک رستورانت محلی در شهر شنجین- شهری کوچک در آلبانیا است که به نام غذای افغانی فعالیت می‌کند.
رستورانت توسط حسیبه اتکپال، خبرنگار پیشین طلوع‌نیوز و نگینه خلیل، نخستین سارنوال زن در ولایت غور اداره می شود.
حسیبه اتکپال به الجزیره گفته‌است: "وقتی با صاحب رستورانت محلی درباره ایده‌ مان صحبت کردیم، او حتی بدون تقاضای کرایه، گوشه‌ای از رستورانت خود را در اختیار ما گذاشت."
حسیبه افزوده‌است که در این رستورانت به مشتریان غذاهای افغانی مثل قابلی پلو، بولانی، بادنجان بورانی، لوبیا و نان خشک داده می‌شود: "درست مانند افغانستان، هر وعده غذایی با نان خشک صرف می‌شود."
حسیبه اتکپال گفته است: "سه ماه پیش وقتی متوجه شدیم که افغان‌های پناهنده در آلبانیا پشت غذای خانگی‌شان بسیار دق شده اند، این رستورانت را ایجاد کردیم. اینجا همه افغان‌ها ضربه شدید روحی دیده اند، با این کار خواستیم لبخند بر لبان‌شان بنشانیم."
به گفته حسیبه، پس از راه‌اندازی این رستورانت، بسیاری از شهروندان آلبانیا نیز علاقه‌مند غذای افغانی شده‌اند. او گفته‌است: "خوشایند است که آلبانیایی‌ها نیز برای خوردن قابلی و لوبیا به این‌جا سر می‌زنند. احساس می‌کنم این رستوارنت کمک کرده‌است تا با مردم آلبانیا رابطه برقرار کنیم؛ مردمی که با آغوش باز از ما پذیرایی کرده‌اند."
این رستوارن کوچک، محل دید و بازدید افغان‌های پناهنده در آلبانیا شده است؛ جایی که آنان جمع می‌شوند، نان افغانی فرمایش می‌دهند و در باره خبرهای افغانستان صحبت می‌کنند.
حسیبه می‌گوید: "مشتریان ما از تمام اقشار جامعه افغانستان هستند. آنان با جمع‌شدن در، این رستورانت، دردهای مشترک‌شان را با یک دیگر قسمت می کنند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала