کابلوف: دور بعدی نشست "ترویکا" در کابل برگزار می‌شود

© SputnikКабулов
Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت دور بعدی نشست ترویکای گسترش یافته در مورد افغانستان تا پایان ماه فبروری جاری در کابل برگزار خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان ، مدیر بخش آسیایی وزارت امور خارجه روسیه در صحبت با رسانه های کشورش گفته است که کشورهای شرکت‌کننده در ترویکای توسعه‌یافته (روسیه، آمریکا، چین و پاکستان) اکنون در حال هماهنگی تاریخ برگزاری دور بعدی مذاکرات قبل از پایان ماه فبروری در کابل هستند.
کابلوف تصریح کرد: "ما در حال هماهنگ کردن تاریخ برگزاری دور بعدی مذاکرات با شرکای خود در ترویکای توسعه‌یافته هستیم که تا پایان ماه فبروری در کابل برگزار خواهد شد."
این دیپلمات روسی خاطرنشان کرده که طرف روسی توجه ترویکای توسعه‌یافته را بر "تکمیل روند صلح بین‌الافغانی و همچنین مشارکت جامعه بین‌المللی در بازسازی فراگیر پس از جنگ افغانستان متمرکز کرده است."
نشست قبلی ترویکای توسعه‌یافته در 20 عقرب سال روان با میزبانی پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شده بود.
روسیه در کنار دیگر کشورهای جهان از طالبان می خواهد که رابطه خود را با گروه های تروریستی قطع کرده و شبه نظامیان اسلامگرای آسیای میانه را از افغانستان بیرون کند.
طالبان تا اکنون به درخواست چین، پاکستان و روسیه برای اخراج گروه های شبه نظامی اسلامگرا از افغانستان پاسخ مثبت نداده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала