آمریکا: روسیه به پیشنهاد ایالات متحده در مورد بحران اوکراین پاسخ داد

© AP Photo / Pablo Martinez MonsivaisЗдание Госдепартамента США в Вашингтоне
Здание Госдепартамента США в Вашингтоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که روسیه به پیشنهاد آمریکا در مورد بحران اوکراین، پاسخ کتبی داده است.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که روسیه به پیشنهاد ایالات متحده مبنی بر کاهش تنش‌ در مرزهای اوکراین، پاسخ کتبی داده است.
وی مذاکرات در فضای عمومی را غیرمولد خواند و گفت که ایالات متحده بررسی این واکنش را به روسیه واگذار می کند.
این مقام آمریکایی جزئیاتی از پاسخ کتبی روسیه ارائه نداد است.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، واشنگتن متعهد به گفتگو با مسکو در مورد مسائل امنیتی از جمله بحران اوکراین است و قصد دارد به رایزنی های نزدیک با متحدان و شرکای خود از جمله کیف ادامه دهد.
این در حالی است که پیشتر Associated Press نیز خبر داد که ایالات متحده آمریکا پاسخ روسیه در این خصوص را دریافت کرد.
نیروهای اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
پیشنهاد حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین روسیه و اوکراین
از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.
مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.
در تاریخ 17دسامبر بود که وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس معاهدات امنیتی با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منتشر کرد. این تضمین‌ها به‌صورت خاص گسترش بیشتر ائتلاف ناتو به شرق و ورود کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن را مردود می‌داند. این پیش‌نویس همچنین امکان ترک هرگونه فعالیت نظامی در اوکراین، سایر کشورهای اروپای شرقی و همچنین در قفقاز و آسیای مرکزی توسط بلوک را فراهم می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала