خبرنگاران آریانا نیوز باید آزاد شوند

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Техника представителей СМИ на большой пресс-конференции президента РФ Владимира Путина
Техника представителей СМИ на большой пресс-конференции президента РФ Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
سازمان عفو بین الملل و خانه آزادی بیان خواهان رهایی بی‌قید و شرط دو خبرنگار بازداشت شده آریانا نیوز از سوی امارت اسلامی شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، خانه آزادی بیان در اعلامیه‌یی می‌گوید که دو تن از خبرنگاران آریانا نیوز، اسلم حجاب و وارث حسرت، روز گذشته از سوی نیروهای طالبان، بازداشت شدند.
در اعلامیه خانه آزادی بیان آمده است که تا کنون دلیل بازداشت این دو خبرنگار روشن نبوده و از سرنوشت شان نیز معلومات در دست نیست.
خانه آزادی بیان از امارت اسلامی خواسته است که بی‌درنگ این دو خبرنگار را آزاد سازد. در اعلامیه خانه آزادی بیان آمده است: "خانه آزادی بیان از طالبان می‌خواهد که این دو خبرنگار را بی‌درنگ آزاد سازند و بیش از این آزادی بیان را سرکوب نکنند".
از سویی هم، سازمان عفو بین الملل نیز در یک رشته تویت خواهان آزادی بی‌قید و شرط این دو خبرنگار آریانا نیوز شده است. عفو بین الملل گفته است: "طالبان باید آنان را فورا و بی‌قید و شرط آزاد سازد."
عفو بین الملل چنین اقدامات را تهدیدی در برابر آزادی بیان گفته است.
طالبان تا کنون در باره بازداشت این دو خبرنگار آریانا نیوز چیزی نگفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала