صالح: گروه طالبان به هدایت آی اس آی جنرال رازق را ترور و به جنرال امریکایی آسیبی نرساند

© Photo / ارگامرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
معاون پیشین رئیس جمهور گریزی افغانستان نوشته است، که آی اس آی به گروه طالبان هدایت داده بود، که هیچگاه جنرال امریکایی را هدف قرار ندهید، چون جهاد تان خراب می شود.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون پیشین رئیس جمهور گریزی افغانستان در برگه رخنامه اش نوشته است، که جنرال رازق خان اچکزی در حالیکه شانه به شانه فرماندهان عمومی ناتو در محوطه دفتر ولایت در کندهار قرار داشت از سوی عمال طالبان تروریست مورد هدف قرار گرفت. یادش گرامی باد. اما به جنرال میلر آسیبی نرسید. هدایت آی اس آی به طالبان این بود که هیچگاه جنرالان امریکایی را هدف قرار ندهید که "جهادتان خراب میشود". وقتی طرح این نکته ی بسیار ظریف و باریک را خبرنگار مهیا ساخت مانند این بود که بر عصب طالب با تیغ ضربه زده باشد. آن خبرنگار شجاع و آن برنامه ساز توسط عمال مزدور و ستم پیشه طالب دستگیر و ناپدید شدند.
افشای جزئیات جدید از ترور جنرال رازق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2018
افشای جزئیات جدید از ترور جنرال رازق
او درباره وضعیت کنونی در افغانستان افزوده است، که وضعیت بدتر از دوره امین است. تفاوت در قبا و در ریش است وبس. مطرح سازی وابستگی و مزدوری طالب به پاکستان ، برملا سازی فتنه و فریب در جهاد تقلبی آنها و فاش سازی شدت تعصب و بیگانگی این گروه با مردم افغانستان نکاتی است که آنها تاب پاسخ دادن به آنرا ندارند.
او همچنان افزوده است، که هیچ یک از سردسته های گروه طالب در بیست سال اخیر در افغانستان حضور نداشتند. پاکستان پس از بیشتر از چهل سال دسیسه توانست گروه مزدور و دست نشانده اش را به ارگ برساند. این وضع دوام نخواهد آورد. مطمین باشید.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در 15 اگوست 33 ولایت افغانستان بدون درگیری و در یک هماهنگی پیش از پیش با برخی کشورها تصرف کرد و پس از چند هفته بالای پنجشیر آخرین ولایت یورش بردند و در جریان دو هفته مرکز این ولایت را نیز تصرف کردند، اما تاکنون هم در برخی از جاهای این ولایت درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و جنگجویان گروه طالبان رخ می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала