Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

صحبت‌های مهم رئیس بارسا در نشست خبری امروز؛ از وضعیت بد اقتصادی تا جنجال‌ با ستاره‌ها + عکس

© REUTERS / ALBERT GEAلاپورتا
لاپورتا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا، امروز در یک نشست خبری اشتراک کرد و در مورد مشکلات ریاست قبلی، شرایط فعلی و اهداف این باشگاه با خبرنگاران صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خوان لاپورتا، چند ماه قبل انتخابات باشگاه بارسلونا را برنده شد و به عنوان رئیس منتخب این باشگاه به کارش آغاز کرد. این رئیس باتجربه ریاست باشگاهی را به عهده گرفت که غرق در مشکلات مالی بود و ورشکستگی‌اش پیش‌بینی می‌شد.
آغاز کار لاپورتا در بارسا اندکی ناامید کننده بود، زیرا او موفق به تمدید قرارداد با مسی نشد و فوق ستاره آرجانتینی راهی پاریسن‌جرمن شد. جدایی لئو خشم هواداران را برانگیخت و بسیاری از هواداران مدعی شدند که لاپورتا وعده‌های زیادی داد و موفق به اجرایی کردن‌ آن‌ها نشد.
رئیس بارسا اما مشکلات اقتصادی را دلیل جدایی مسی عنوان کرد و به هواداران گفت که مشکلات ریاست قبلی و سقف بالای دستمزدها سبب شده تا او موفق به تمدید قرارداد کاپیتان و ارزشمندترین ستاره تیمش نشود.
او در آن زمان اعلام کرد که در مورد ریاست قبلی باشگاه و حیف و میل پول‌های بزرگ، با تیم‌ کاری‌اش تحقیق خواهد و نتایج آن را با هواداران، بازیکنان و حتی مراجع قانونی شریک خواهد ساخت و کسانی که باشگاه را به ورشکستگی رسانده اند، جزای اعمال شان را خواهند دید.
امروز لاپورتا در یک نشست خبری اشتراک کرد و یافته‌های خود و تیمش را با خبرنگاران شریک کرد و همچنان در مورد مشکلات با برخی بازیکنان و اهداف باشگاه در آینده نیز صحبت کرد.
رئیس بارسا در آغاز در مورد ریاست ماریا بارتومئو صحبت کرد و گفت:" ما این تحقیقات را برای اعضای باشگاه انجام دادیم، آن‌ها مالکین اصلی باشگاه هستند و حق دارند بدانند چه در باشگاه گذشته است. مبالغی در دوره بارتومئو هزینه شده که بدون منطق و دلیل بوده است. هیئت مدیره ما اکنون وضعیت ما را در ماه مارچ می‌داند. ما این را بررسی کردیم و عملیاتی بسیار مشکوک را کشف کردیم. آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته اند. آژانسی تحقیق کرد و پرداخت های ناموجه و نامتناسب را یافت."
لاپورتا در ادامه افزود:" آن‌چه ما از آن ابراز تأسف می‌کنیم، حقایق غیر قابل انکار است. در این مورد، پنج واقعیت غیر قابل انکار است. مجموعه‌ای از پرداخت‌های بدون دلیل، پرداخت های بدون سررسید، پرداخت های نامتناسب و قراردادهای جعلی؛ دادستانی عمومی باید تشخیص دهد که آیا چنین رفتاری جرم است یا خیر."
او در مورد این‌که چه کسی سبب وضعیت موجود شده است، گفت:" هر کس تصمیم درستی بگیرد عدالت در کنار او خواهد بود. شرکأ باید واقعیت را بدانند، اما ما به کسی ظلم نمی‌کنیم، ما آن را در اختیار دادستانی قرار دادیم که باید واقعیت‌ها را بررسی کند. ما نه پولیس هستیم و نه قاضی؛ ما صرفاً وظیفه‌ی خود را انجام می‌دهیم تا این حقایق را به شکلی عادلانه منتشر کرده و به اطلاع اعضای هیأت مدیره برسانیم. دفتر دادستان کل تعیین خواهد کرد که آیا سهل انگاری یا کلاه‌برداری عمدی وجود داشته است یا خیر؛ بعد از این که به دادستانی سپرده شد دیگر حرفی برای گفتن نداریم چون واقعیت غیر قابل انکار است. شیوه‌‌ای تکراری برای اجتناب از کنترل‌ های داخلی و خطرناک‌ تر از همه، نظارت قانونی وجود داشته است؛ بدهی‌هایی ایجاد شده که هیچ‌کس مسئولیت آن ها را به عهده نگرفت."
رئیس بارسا در ادامه افزود:" ما این پرونده 33 درصد کمیسیونی که برای نمایندگان تجاری در نظر گرفته می‌شد را به دادستانی رسانده‌ایم تا این رفتارها را تحلیل کنند و باید هر رفتاری را جداگانه شناسایی کنند. در حال حاضر، شکایت قبلی پذیرفته شده و بر اساس حقایق غیر قابل انکار است. لیگ همیشه مدارک تأیید شده توسط هیأت مدیره را دریافت می کند و هرگز اتفاق نیفتاده بود که لیگ برخی از حساب های هیئت مدیره ما را حساب‌رسی و تصحیح کند تا این که یک روز تعداد زیادی از حساب‌رسان را فرستاد؛ در این جا ما می‌دانستیم که چیزی اشتباه است. یک پرونده‌ی کمیسیون نجومی برای یک وکیل وجود دارد که از طریق بازیکن و نه باشگاه پرداخت شده است."
لاپورتا در ادامه در مورد تلاش‌هایی که در ماه‌های آخر برای بهبود شرایط اقتصادی باشگاه صورت گرفته، صحبت کرد و گفت:" لایحه دستمزد 159 میلیونی کاهش یافته است و باید به مدیران تبریک گفت زیرا آن‌ها در کاهش دستمزدها و رساندن آن ها به نسبت معقول، کاری بسیار عالی انجام می‌دهند. باشگاه‌ها به فکر بازیکنان هستند و وقتی دستمزد را می بینند، از دست ما عصبانی می‌شوند به همین دلیل کاهش صورت حساب دست‌مزد ضروری است. ما می‌خواهیم تا حد امکان ضرر را به حداقل برسانیم و در عین حال به تلاش برای افزایش درآمد باشگاه و پرداخت بدهی ها ادامه دهیم. امروز در حال انتشار خبرهای بد هستیم؛ ما این کار را از سر مسئولیت انجام می‌دهیم و برای این که روشن کنیم که در حال حاضر چنین کارهایی دیگر در این باشگاه انجام نمی‌شود. باید بررسی کاملی در مورد نحوه انجام صورت‌حساب و تقسیم بدهی انجام شود تا کنترل‌ حساب‌های این چندین سال گذشته در باشگاه ایجاد شده و هر چیز جدیدی در دوره‌ های مختلف مدیریتی به تصویب نرسد. خبر خوب این است که دیروز با تلاش فراوان توانستیم با ثبت نام آداما ترائوره بازار را ببندیم و اگر همه چیز خوب پیش برود، قرارداد او را هم ثبت می کنیم. ما می خواهیم به این مرحله‌ی تاریک از تاریخ خود پایان دهیم."
وی در مورد خبرنگارانی که حق‌السکوت دریافت می‌کردند و بارتومئو آن پول را به حساب‌های شان واریز می‌کرد، گفت:" خبرنگارانی هستند که در ازای سکوت خود پول دریافت کردند. مطبوعات از باشگاه بارسلونا پول دریافت کردند؛ برخی به دلایلی خاص و روشن، برخی دیگر به دلایلی مشکوک که دادستانی باید بعداً مشخص کند."
لاپورتا در مورد دمبله نیز صحبت کرد و گفت:" در مورد دمبله، تمدید قرارداد مورد نظرش به او پیشنهاد شد؛ بعد بیشتر خواستند و موضوع به نقطه اول بازگشت. نماینده او چیزی نگفت و این عواقب دارد. هر کاری از دست ما برمی‌آمد انجام دادیم ولی او قبول نکرد. در کمال تعجب، دمبله پیشنهاد تمدید قرارداد یا ترک باشگاه را نپذیرفت که این برای بازیکن و باشگاه بد است. درک موقعیت دمبله دشوار است؛ ماندن او در باشگاه خوب نیست. او در فصل آینده بازیکن ما نخواهد بود؛ ما برای منافع باشگاه کار می‌کنیم. از این که دمبله هم پیشنهاد باشگاه ما و هم پیشنهاد باشگاه انگلیسی را نپذیرفت، بسیار تعجب کردیم. ما فکر می‌کنیم که او از قبل با باشگاه دیگری به توافق رسیده است."
رئیس بارسا در پایان به موضوع اوبامیانگ پرداخت و گفت:" معامله اوبامیانگ در یک دقیقه قبل از پایان مهلت قانونی بازار نقل‌وانتقالات انجام شد. معارفه اوبا این هفته خواهد بود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала