سمنگانی: سازمان‌های حقوق بشر چرا جنایات 20 ساله آمریکایی ها را بازتاب نمی‌دهند

© Photo / HabibiSamanganiانعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
معاون سخنگوی طالبان می‌گوید که حالا امنیت در افغانستان تامین شده و سازمان‌های حقوق بشری به جای اینکه منتظر کشته شدن یک نفر باشند باید جنایات 20 ساله آمریکا در افغانستان را بازتاب دهند.
به گزارش اسپوتنیک، نعام الله سمنگانی معاون سخنگوی طالبان امروز سه شنبه(12 دلو) در صفحه تویترش نوشته سازمان‌های حقوق بشری دیگر منتظر کشته شدن یک نفر برای تهیه گزارش شان نشینند.

او نوشته:" پس از آمدن امنیت، اکنون سازمان‌های حقوق بشر به‌جای اینکه منتظر بنشینند که چه زمانی یک نفر کشته می‌شود تا از آن گزارش بدهند، باید بروند قربانیان جنایت‌های 20 ساله اشغالگران را پیدا کنند و از سرگذشت دردناک آن‌ها جهان را آگاه سازند، جنایت‌های که 20 سال درگزارش‌های شان بر آن پرده انداختند".
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
سازمان ملل: طالبان ده‌ها مقام سابق و نیروی امنیتی را کشته‌اند
این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که اخیرا آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت این سازمان ارسال شده گفته است که طالبان و متحدانش از زمان قدرت گیری در افغانستان صد ها تان از مقامات سابق افغانستان، اعضای نیروهای امنیتی و افرادی که از زمان خروج نیروهای ایالات متحده با نیروهای خارجی همکاری می‌کردند را کشته اند.
در این گزارش آمده است: "با وجود اعلام عفو عمومی برای اعضای دولت سابق و نیروهای امنیتی آن و کسانی که با نیروهای نظامی بین‌المللی کار می‌کردند، هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) همچنان گزارش‌های موثقی از قتل، آدم‌ربایی اجباری و سایر تخلفات دریافت می‌کند.
در واکنش به نشر این گزارش معاون سخنگوی طالبان با رد اظهارات گفت معلومات سرمنشی سازمان ملل متحد که گویا صد تن از اعضای دولت پیشین پس از حاکمیت امارت اسلامی کشته شده اند، درست نیست. پس از عفو عمومی، به هیچکسی اجازه نیست به کسی زیان برساند، اگر بر اثر انتقام جویی شخصی کدام واقعه‌ای شده باشد، ما‌ آن را بررسی نموده و عاملان آن را مجازات کرده‌ایم.
در همین حال دادگاه بین المللی لاحه اعلام کرده که جنایات جنگی 20 ساله در افغانستان را بررسی می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала