ایلان ماسک نوجوان باجگیر را بلاک کرد

© REUTERS / Hannibal HanschkeОснователь компаний Tesla и SpaceX Илон Маск
Основатель компаний Tesla и SpaceX Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
عضو شوید
کارفرمای آمریکایی ، مدیر عامل اسپیس ایکس و تسلا، دانش آموز 19 ساله‌ی را که اقدام به ردیابی جت او و سپس درخواست 50000 هزار دالر از وی نموده بود، در شبکه های اجتماعی بلاک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک رئیس تسلا و اسپیس ایکس، جک سوینی، دانش آموز 19 ساله ای از فلوریدا را که با ایجاد یک اکانت توییتری و با استفاده از یک ربات حرکات هواپیمای شخصی میلیاردر را ردیابی می‌کرد، بلاک کرد.
ایلان ماسک به این جوان پیشنهاد داد، در ازای دریافت پنج هزار دالر حساب توییتر ردیاب جت شخصی او را حذف کند.
جک سوینی، دارنده حساب توییتر "ایلان‌جت" با بیش از 150 هزار دنبال‌کننده، پیشنهاد ایلان ماسک را برای حذف حساب توییترش کافی ندانست و آن را رد کرد.
Предприниматель Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
ایلان ماسک دوباره همه را شگفت زده کرد
سوینی که از زمان اولین پرتاب Falcon Heavy در سال 2018، طرفدار اسپیس ایکس بود، درباره پیشنهاد پنج هزار دالری ماسک گفت: "این مبلغ برای لذتی که از این کار می‌برم کافی نیست. با این پول شاید فقط بتوانم هزینه کالج را بپردازم و یک تسلا بخرم که جایگزین خوبی برای حساب توییترم نیست."
سوینی در این حساب توییتری، با استفاده از رباتی که برای نظارت بر پروازهای ایلان ماسک ساخته است، جت شخصی او را ردیابی می‌کند و زمان و مکان بلند شدن یا فرود هواپیما و مدت زمان هر سفر را توییت می‌کند.
ماسک با ارائه پیشنهاد مالی به سوینی برای توقف ردیابی پروازهایش، به او گفت که آن کار خطر امنیتی در بر دارد و نمی‌خواهد که از طریق ردیابی سفرهایش، با حمله احتمالی روبه‌رو شود. اما آن جوان با رد پیشنهاد ماسک به او گفت که شاید گزینه‌هایی مانند کارآموزی و استخدام او بتواند موثرتر از پیشنهاد مالی واقع شود. سویینی گفته بود که این کار "قابل انجام است، اما در ازای 50 هزار دالر".
ماسک روز یکشنبه این مرد جوان را در تمام شبکه های اجتماعی مسدود کرد.
این جوان عاشق فناوری، در پاسخ به این پرسش که با وجود برنامه مسدودسازی، آیا همچنان می‌تواند پروازهای ماسک را ردیابی کند یا نه، گفته است: "من کار خودم را می‌کنم، فقط کمی مشکل‌تر."
این دانشجوی سال اول کالج حدود 12 حساب ربات پرواز دیگر نیز ایجاد کرده است که سفرهای چهره‌های سرشناس عرصه فناوری، از جمله بیل گیتس و جف بزوس را دنبال می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала