بایدن با اعزام نیروی نظامی جدید به اروپا موافقت کرد

© Photo / U.S. Army / Spc. Dakota YoungВоеннослужащие армии США во время учений войск НАТО в городе Казлу-Руда, Литва
Военнослужащие армии США во время учений войск НАТО в городе Казлу-Руда, Литва - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
عضو شوید
مقامات در کاخ سفید رسماً اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا با اعزام نیروی نظامی جدید به اروپا موافقت کرده‌است.
به گزارش اسپوتنیک، این مقامات گفته اند که اعزام نیروی جدید در روز های آینده انجام خواهد شد.
به گفته آنها، اعزام واحدهای اضافی نشانه ای از «حمایت از متحدان ناتو خواهد بود که از تحرکات نیروهای روسیه در نزدیکی اوکراین احساس خطر می‌کنند».
ایالات متحده امریکا در چارچوب انتقال نیروهای اضافی به اروپا، نزدیک به 2000 سرباز را در لهستان و چندین هزار سرباز دیگر را در جنوب شرقی ناتو مستقر خواهد کرد.
پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا گفته بود که مقامات در آینده نزدیک تعدادی نیروی اضافی به شرق اروپا می‌فرستند. وی گفته بود «من نیروهای آمریکایی را در کوتاه مدت به اروپای شرقی و کشورهای ناتو منتقل خواهم کرد البته نه به میزان زیاد».
روسیه بارها اتهامات "اقدامات تهاجمی" غرب و اوکراین را رد کرده و اعلام کرده است که کسی را تهدید نمی‌کند و قصد حمله به کسی را ندارد و اظهارات "تجاوز روسیه" بهانه‌ای برای استقرار بیشتر تجهیزات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است. وزارت خارجه روسیه پیشتر خاطرنشان کرده بود که اظهارات غرب درباره "تجاوز روسیه" و فرصت کمک به کی‌یف برای دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است.
در عین حال، کی‌یف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به تشدید ادعای "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت که روسیه نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می‌کند. به گفته وی، این موضوع هیچ کسی را تهدید نمی‌کند و نباید کسی نگران باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала