بدهی ملی آمریکا به بالاترین حد رسید

© AFP 2023 / Paul J. RichardsЗдание министерства финансов США в Вашингтоне
Здание министерства финансов США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
عضو شوید
براساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، کسری بودجه فدرال ایالات متحده به حدود 30 تریلیون دالر رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، داده های منتشر شده از وزارت خزانه داری آمریکا نشان می‌دهد که بدهی ملی ایالات متحده برای اولین بار از مرز 30 تریلیون دالر فراتر رفت.
به گفته کارشناسان مالی که با نشریات آمریکایی صحبت کردند، این اتفاق چندین سال زودتر از حد انتظار در واشنگتن رخ داد.
در مطلب تحلیلی که رونامه نیویورک تایمز منتشر نموده گفته می‌شود که این نتیجه سرمایه‌گذاری تریلیون دالری دولت فدرال در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا، از جمله 5 تریلیون دالر مزایای بیکاری، اقدامات برای حمایت از مشاغل کوچک و پرداخت های تشویقی بود.
Бывший президент США Дональд Трамп во время выступления на консервативной конференции CPAC в Орландо - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
ترامپ: آمریکا در دوران بایدن به تباهی می رور
بدهی‌های دولت فدرال در حالی افزایش می‌یابد که این کشور با مشکلات دیگری از جمله افزایش تورم و نرخ بیکاری نیز روبه‌رو است.
گفتنی است اواخر دسامبر سال گذشته جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا، قانون افزایش سطح بدهی ملی آمریکا را از 2.5 تریلیون دالر به 31.4 تریلیون دالر امضا کرد.
هر چند افزایش سقف بدهی جلوی قصور دولت آمریکا در قبال پرداخت بدهی این کشور را می گرفت،‌ اما به کنگره هم تنها یک علاج موقت برای این مشکل داد و قانونگذاران باید راهی برای رسیدگی اساسی تر به مساله سقف بدهی درازمدت پیدا می کردند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا اعلام کرد تورم سالانه آمریکا به بالاترین میزان در 40 سال گذشته رسیده است. در بیانیه وزارت کار آمریکا آمده است که متوسط افزایش قیمت همه اقلام مصرفی در شهر‌های این کشور از دسامبر سال 2020 تا دسامبر سال 2021 بیشترین رشد را از سال 1982 تاکنون داشته است.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فشار تورم همراه با آثار ثانویه همه‌گیری کرونا از جمله خالی شدن قفسه فروشگاه‌ها در آمریکا، تهدید جدی برای دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره سال جاری و انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала