مجاهد: رسانه ها باید از شایعه پراکنی خودداری کنند

© Sputnikذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
عضو شوید
سخنگوی از رسانه ها میخواهد، که باید در نشرات خود منافع ملی، ارزش های اسلامی و وحدت ملی را در نظر بگیرند او گفته اس: اگر چه ما مطمئن استیم که رسانه خود شان نیز به این موارد اعتنا می ورزند.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی حکومت طالبان امروز (چهارشنبه، 13 دلو) در نشستی که به ابتکار کمیته مصونیت خبرنگاران، راه‌اندازی شده‌بود، گفت:ما در صدد احیا شدن کمیسیون تخطی رسانه ها هستیم، تا جلو سوء تفاهم ها گرفته شود و مشکلات که در بین واقع میشود از طریق ان کمیسیون حل گردد.
معون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت: "ما قانون قبلی رسانه‌ها را مطالعه کردیم، کدام نقیصه نداشت، علاوه بر این، امارت اسلامی از رسانه‌ها می‌خواهد که باید در نشرات خود منافع ملی، ارزش‌های اسلامی و وحدت ملی را در نظر بگیرند."
ذبیح اله مجاهد در حالی از نبود نقص در قانون رسانه‌های حکومت پیشین سخن می‌زند که پیش از این، حکومت طالبان آن قانون را لغو و در عوض آن یک دستورالعمل چند ماده‌ای را به رسانه‌ها اعلام کرده‌است.
ذبیح‌الله مجاهد همچنین در این نشست گفت: "رسانه‌ها صدای ملت را به گوش مسئولان دولت می‌رسانند به همین دلیل امارت اسلامی از رسانه‌ها حمایت می‌کند."
این در حالی است که روز دوشنبه (11 دلو) استخبارات طالبان در کابل دو خبرنگار آریانانیوز را از مقابل دروازه ورودی این رسانه بازداشت کرده و هنوز از سرنوشت آنان خبری نیست.
با وجود واکنش‌های جهانی به بازداشت این دو خبرنگار هنوز علت بازداشت آنان مشخص نیست و طالبان نیز در این مورد واکنشی نداشته‌اند.
بربنیاد ارزیابی‌ها پس از تسلط طالبان بر افغانستان، فعالیت بیش از 150 رسانه در کشور متوقف و صدها خبرنگار مجبور به ترک کشور شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала