میلیاردر آمریکایی "اومیکرون" را عامل سرنگونی حکومت چین دانست

© AFP 2023 / Eric Piernont Американский миллиардер Джордж Сорос в Париже
Американский миллиардер Джордж Сорос в Париже - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
عضو شوید
میلیاردر لیبرال آمریکایی شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا را عاملی برای سرنگونی حکومت شی جین پینگ، رهبر چین عنوان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNBC جورج سوروس، میلیاردر لیبرال و سرمایه گذار آمریکایی، شیوع ویروس کرونا را تهدیدی برای حکومت شی جین پینگ، رهبر چین دانست.
سوروس در عین حال در توئیتی نوشت: "شی جینپینگ رئیس جمهور چین بزرگترین تهدیدی است که جوامع باز امروز با آن مواجه هستند. بازار متلاطم املاک این کشور، روند کاهش جمعیتش، و شیوع سویه اومیکرون با سرعت گسترش بالا، ممکن است عامل سقوط او باشند در حالی که همه اینها در طول پروژه حیثیتی برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی از سوی او رخ می‌دهند."
سوروس اظهار داشت که در چین ویروس " از کنترل خارج " شده است و مقامات وضعیت را از مردم پنهان می کنند. وی خاطرنشان کرد که این موضوع می تواند مانع برای انتخاب مجدد او برای دوره سوم و در نتیجه منجر به سقوط رئیس فعلی دولت شود.
میلیاردر همچنین رئیس جمهوری چین را برخلاف دنگ شیائوپینگ، رهبر اسبق چین که اصلاحات بازار آزاد را ارائه کرد، "یک معتقد واقعی به کمونیسم" خواند و هشدار داد که "مائو تسه تونگ (بنیانگذار جمهوری خلق چین) و ولادیمیر لنین (نخستین رهبر شوروی) بت‌های او هستند".
این میلیاردر افزود که شی جین پینگ دشمنان زیادی دارد، اما تاکنون هیچ کس جرات مقابله با او را در فضای عمومی ندارد. به گفته وی، چین در حال حاضر در حال تجربه یک بحران در بازار املاک و مستغلات که موتور اصلی رشد این کشور است، مواجه شده
سوروس در پاین گفت علیرغم این واقعیت که "خیلی امیدوارکننده" نیست، رهبر چین فرصتی برای اصلاح وضعیت دارد.
او پیش بینی کرد که سه ماهه دوم سال 2022 نشان خواهد داد که آیا پینگ موفق می شود، یا خیر؟
سوروس اظهارات خود را با فراخوانی برای تغییر حکومت در چین به پایان رسانده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала