کمک رسانی به افغانستان؛ محور رایزنی مقامات پاکستان و ترکمنستان

© https://twitter.comمقامات پاکستان و ترکمنستان
مقامات پاکستان و ترکمنستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
عضو شوید
فرمانده ارتش پاکستان و معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان روز سه شنبه در اسلام آباد، با ابراز نگرانی از تحولات افغانستان، خواستارتسریع در روند کمک رسانی به افغانستان شدند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه " دان "پاکستان، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ویپا حاجی اف" معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان در سفر به پاکستان دیروز با "ژنرال قمر جاوید باجوا" فرمانده ارتش این کشور دیدار و پیرامون تحولات افغانستان گفتگو کرد.
در این بیانیه آمده است: در این دیدار موضوعات مورد علاقه، وضعیت امنیت منطقه‌ای و همکاری درخصوص اقدامات بشردوستانه برای افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.
فرمانده ارتش پاکستان گفت: پاکستان همچنان برای ثبات در افغانستان تلاش کرده است و از جامعه جهانی می‌خواهد به وضعیت بحرانی این کشور توجه شود.
معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان هم تعهد پاکستان به تلاش همه جانبه برای صلح و ثبات سیاسی و اقتصادی در افغانستان را مورد ستایش قرار داد و بر ضرورت افزایش همکاری‌های دوجانبه در این مورد تاکید کرد.
بررسی آخرین وضعیت پروژه خط انتقال گاز ترکمنستان- افغانستان - پاکستان موسوم به "تاپی" و تاکید بر تکمیل هرچه زودتر این طرح از دیگر محور‌های رایزنی مقامات دو کشور بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала