دانشگاه‌های دولتی در ولایت‌های گرم سیر افغانستان برای دختران و پسران باز شد

© Photo / کندهKandahar UniversityKandahar University
Kandahar University - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
عضو شوید
دانشگاه‌های دولتی در تمامی ولایت‌های گرم سیر افغانستان امروز به روی دانشجویان پسر و دختر باز شد. سخنگوی طالبان می‌گوید که افزون بر این، در ماه حمل سال آینده در بخش های سرد سیر کشور نیز، دانشگاه‌های دولتی به روی دانشجویان باز خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اما پس از تحولات اخیر، کمبود کادر های علمی در بخش تحصیلات عالی یکی از نگرانی‌ها پنداشته می‌شود.
گفته می‌شود که دانشگاه‌های دولتی در ولایت‌های کندهار، ننگرهار، نیمروز، هلمند، خوست، پکتیا، پکتیکا و لغمان به روی دانشجویان پسر و دختر باز شد و پس از نزدیک به شش ماه دانشجویان درس‌های شان را دوباره آغاز کرده اند.
شماری از دانشجویان ابراز آرزومندی می‌کنند که روند آموزشی هیچ گاهی متوقف ساخته نشود.
سمیع الله هلال، دانشجو، گفت: "دانشگاه‌ها در نتیجه جنگ‌ها و همچنان شیوع کرونا بسته بود، درس‌های ما خیلی پس مانده است. ما از اقدام باز شدن دانشگاه‌ها خوشحال استیم".
عزیز احمد یار، دانشجو، گفت: "دانشگاه جایی است که می‌توانیم استعداد ما را رشد بدهیم و در بخش عملی و نظری رشد کنیم".
اما کمبود کادر های علمی و بعضی از چالش‌ها در سیستم آموزشی نیز نگرانی هایی را به بار آورده است. طاهر مطهری، استاد دانشگاه، گفت: "نبود کادر های علمی، نبود خدمات آموزشی در سطح دانشگاه‌ها با معیار های جهانی از جمله چالش‌های است که پروسه تحصیلی را با مخاطره روبرو کرده است".
در این میان، طالبان می‌گوید پس از این روند آموزشی دانشجویان به گونه عادی ادامه خواهد داشت. انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، گفت: "همه دانشگاه‌های گرم سیر از امروز (13 دلو) آغاز می‌شود".
این در حالی‌ست که تا اکنون وزارت تحصیلات عالی در باره ادامه آموزش‌های دانشجویان دختر جزئیات بیشتری را شریک نساخته است.
Исполняющий обязанности министра высшего образования Талибана Абдул Баки Хаккани - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
دانشگاه‌های دولتی به‌زودی به‌ روی دانشجویان باز می‌شوند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала