مشاجره لفظی شدید میان نمایندگان روسیه و آمریکا در نشست شورای امنیت

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند
نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
عضو شوید
برخی گزارش ها حاکی است که یک درگیری شدید لفظی میان نمایندگان دائم روسیه و آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل رخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "واشنگتن پست" یک مشاجره لفظی میان واسیلی نبنزیا و لیندا توماس گرینفیلد، نمایندگان دائم روسیه و آمریکا در سازمان ملل متحد در جریان نشست شورای امنیت درباره بحران اوکراین به شدیدترین درگیری لفظی سال های اخیر تبدیل شده است.
به نوشته واشنگتن پست، لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده، در سخنان آغازین خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت: "وضعیتی که ما در اروپا با آن مواجه هستیم، فوری و خطرناک است. اقدامات روسیه به قلب منشور سازمان ملل ضربه می‌‌زند، مسکو در تلاش است اوکراین و غرب را متجاوز معرفی کند و در نتیجه بهانه ای برای "تهاجم" به دست آورد."
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
لاوروف: آمریکا، اوکراین را به سمت اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه تشویق می‌کند
همتای روسی او، واسیلی نبنزیا، آمریکایی‌‌ها را "تهییج‌‌کننده‌‌ای" در منطقه خواند که "تنش‌‌ها را بالا می‌‌برند و باعث تشدید آن می‌‌شوند." او در عین حال تاکید کرد که روسیه هیچ برنامه‌‌ای برای حمله به اوکراین ندارد. سفیر دائم روسیه در سازمان ملل درحالی‌که به توماس-گرینفیلد نگاه می‌‌کرد، گفت: "شما تقریبا برای این کار تلاش می‌‌کنید. شما می خواهید این اتفاق بیفتد. شما منتظرید تا این اتفاق بیفتد، مثلی که می‌خواهید حرف‌هایتان را به واقعیت تبدیل کنید."
دیپلمات روس همچنین کشورهای غربی را به به قدرت رساندن "نازی های حقیقی" در کشورهای هم مرز با روسیه و همچنین "قهرمان سازی از کسانی که در کنار هیتلر جنگیدند" متهم کرد.
گفتنی است، مقامات دولت آمریکا پیش از این بارها به روسیه هشدار داده‌اند که حمله این کشور به اوکراین تبعات خردکننده اقتصادی برای مسکو خواهد داشت.

روسیه در عین رد اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین چندین درخواست امنیتی از غرب داشته است، از جمله عدم پیوستن کی‌یف به ناتو و خروج تسلیحات آن از اروپای شرقی.
واشنگتن به صراحت اعلام کرده که خواسته‌های روسیه از ناتو شانسی برای اجابت ندارد، اما آماده مذاکره درباره دیگر موضوعات از جمله کنترول تسلیحاتی و اعتمادسازی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала