اظهارنظر پسکوف درباره استقرار نیروهای اضافی امریکا در اروپا

© Sputnik / Alekseiy Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Заместитель руководителя администрации президента, пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков
Заместитель руководителя администрации президента, пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2022
عضو شوید
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که استقرار نیروهای اضافی امریکا در اروپا به معنای این است که واشنگتن به تشدید تنش‌ها در اروپا ادامه می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت که ایالات متحد به تشدید تنش در اروپا ادامه می‌دهد و اعزام نیروهای امریکایی به اروپا منبع نگرانی روسیه است.
پیش از این، پنتاگون از اعزام نیروهای اضافی به اروپا در بحبوحه تشدید بحران در اطراف اوکراین خبر داده بود.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود: ایالات متحده در واقع به ایجاد تشدید تنش در اروپا ادامه می‌دهد.
به گفته وی، استقرار این نیروها بهترین دلیلی است که ما به‌عنوان روسیه دلیل آشکاری برای نگرانی داریم.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
لاوروف: آمریکا، اوکراین را به سمت اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه تشویق می‌کند
روسیه بارها اتهامات "اقدامات تهاجمی" غرب و اوکراین را رد کرده و اعلام کرده است که کسی را تهدید نمی‌کند و قصد حمله به کسی را ندارد و اظهارات "تجاوز روسیه" بهانه‌ای برای استقرار بیشتر تجهیزات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است. وزارت خارجه روسیه پیشتر خاطرنشان کرده بود که اظهارات غرب درباره "تجاوز روسیه" و فرصت کمک به کی‌یف برای دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است.
در عین حال، کی‌یف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به تشدید ادعای "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت که روسیه نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می‌کند. به گفته وی، این موضوع هیچ کسی را تهدید نمی‌کند و نباید کسی نگران باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала