توقف نشرات دویچه وله در روسیه؛ آلمان: این اقدامات باعث تنش در روابط دو کشور خواهد شد

© Sputnik / Sergey GuneevФлаги Германии, России и ЕС
Флаги Германии, России и ЕС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2022
عضو شوید
وزارت خارجه آلمان می گوید که اقدامات اخیر روسیه علیه تلویزیون و رادیو دویچه وله باعث تنش جدید میان روابط دو کشور می شود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آلمان با نشر یک بیانیه اعلام کرد که اقدامات روسیه علیه شبکه رادیو و تلویزیون دولتی "دویچه وله" هیچ اساسی ندارد. و این باعث تنش در روابط روسیه و آلمان خواهد شد.
در بیانیه آمده است: " اقداماتی که امروز از سوی دولت روسیه علیه "دویچه وله"اعلام شد، بی‌اساس و نشان‌دهنده تنش جدید در روابط آلمان و روسیه است".
بیانیه می افزاید: "اگر این اقدامات واقعاً اجرا شود، به طور قابل توجهی آزادی روزنگاران مستقل در روسیه محدود می کند، که این خود در زمان های پرتنش سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است".
Техника представителей СМИ на большой пресс-конференции президента РФ Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2022
خواست انجمن روزنامه نگاران آلمانی از پوتین: تحریم ها علیه دویچه وله در روسیه را لغو کنید
سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه آلمان در واکنش به تصمیم برای توقف برنامه تلویزیونی و رادیویی دولتی آلمان دویچه وله در روسیه گفت: برای کانال تلویزیونی روسی RT DE همان قوانینی اعمال شد که در آلمان برای سایر شبکه ها اعمال می شود.
"ما به طور قاطعانه مقایسه بین دویچه وله و RT DE را رد می کنیم. دویچه وله به عنوان یک شرکت رسانه ای مستقل فعالیت می کند که کارکنان آن سال ها به عنوان روزنامه نگار آزاد در روسیه تحت قوانین فعلی و با مجوزهای مناسب کار می کنند. RT DE در حال حاضر بدون مجوز پخش می کند. مجوز و درخواست مجوز نمی کند، اگرچه توزیع برنامه تلویزیونی و رادیویی منوط به صدور مجوز است. بررسی این واقعیت بر عهده نهادهای مسئول و مستقل رسانه های دولتی است که دیروز تصمیم گرفتند."
قابل ذکر است که چندی پیش، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو نشرات دویچه وله آلمان بخاطر محدودیت های اعمال شده برای شبکه تلویزیونی "RT" متوقف می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала