وزارت دفاع امارات از یورش پهپادی به این کشور خبر داد

© AP Photo / Kamran Jebreiliقرض گرفتن 130 هزار دلاری یک مرد اماراتی از همسرش برای ازدواج دوم
قرض گرفتن 130 هزار دلاری یک مرد اماراتی از همسرش برای ازدواج دوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2022
عضو شوید
وزارت دفاع امارات اعلام کرد، که این کشور هدف یورش پهپادی قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پس از بیانیه یک گروه ناشناس درباره یورش به امارات، ابوظبی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، این حمله را تأیید کرد.
وزارت دفاع امارات در واپسین ساعات امروز در بیانیه ای اعلام کرد، که سه پهپاد حریم هوایی این کشور را سحرگاه امروز نقض کردند. در این بیانیه آمده است که پهپادها به دور از مناطق مسکونی بوده‌اند. به‌رغم گذشت چند ساعت از انجام حمله و تنها پس از انتشار بیانیه‌ای از سوی گروهی ناشناس موسوم به "الویه الوعد الحق"، ابوظبی مدعی شد که توانسته این پهپادها را رهگیری کند.
ساعاتی پیش، گروهی ناشناس که خود را الویه الوعد الحق نامید، در بیانیه‌ای از حمله پهپادی به امارات عربی متحده خبر داد. این گروه اعلام کرد: "فرزندان شبه‌جزیره عربستان، بامداد امروز، به ریزکشور شرور امارات با چهار پهپاد که چند تأسیسات حیاتی ابوظبی را هدف قرار دادند، حمله کردند. الویه الوعد الحق به حملات دردناک خود ادامه خواهد داد تا کشور کوچک امارات دست از مداخله در امور منطقه و به‌ویژه یمن و عراق بردارد و مزدوران میدانی، امنیتی و سیاسی خود را خارج کند. حملات آتی دردناک‌تر و مؤثرتر خواهد بود".
این گروه جدید که به‌تازگی اعلام موجودیت کرده است، پیشتر نیز در بیانیه‌ای از حمله به عربستان سعودی سخن گفته بود.
امارات در حالی در معرض حملات قرار گرفته است که پایگاه خبری "آکسیوس"، امشب، به نقل از مقامات تل‌آویو گزارش داد که عده‌‌ای از مقامات نظامی اسرائیل هفته گذشته وارد امارات شدند تا درباره ارائه‌ کمک‌های نظامی و اطلاعاتی به ابوظبی در پی حملات ارتش یمن رایزنی کنند. به‌رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما این وبگاه آمریکایی در ادامه فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала