پوتین: روابط روسیه و چین همکاری بین کشور را به سطح بی‌سابقه‌ای رسانده است

© Sputnik / Sergey GuneevПрезидент России Владимир Путин и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин в Пекине
Президент России Владимир Путин и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2022
عضو شوید
رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که روابط روسیه و چین به سطح بی‌سابقه‌ از مشارکت همه جانبه و تعامل استراتژیک رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به‌صورت کتبی با شبکه رادیویی و تلویزیون مرکزی چین مصاحبه کرد. این مطلب در وب سایت کرملین منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور پوتین، تعامل دو کشور (روسیه و چین) را الگوی کارآمدی، مسوولیت پذیری و تعهد به آینده خواند. به گفته وی، روسیه و چین در روابط خود منافع یکدیگر را در نظر می‌گیرند.
آقای پوتین در عین حال به اصول و رهنمودهای اساسی برای کار مشترک دو کشور اشاره کرد.
رئیس‌جمهور روسیه گفت: اول از همه، برابر، توجه به منافع یکدیگر، آزادی از شرایط سیاسی و ایدئولوژیک از بقایای گذشته است.
ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد که مسکو و پکن در تلاش برای افزایش پتانسیل مشارکت اقتصادی هستند و همه فرصت‌ها برای این کار وجود دارد. وی از همکاری در بخش‌های مانند استخراج و فرآوری مواد مدنی، ساخت تاسیسات زیربنایی و کشاورزی اشاره کرد. یک اتحاد انرژی دوجانبه نیز بین کشورهای در حال شکل‌گیری است.
علاوه بر این، روسیه فرصت‌هایی را برای توسعه مشارکت در بهره برداری از فضای کیهانی از جمله استفاده از سیستم‌های مکان یابی ملی و اجرای پروژه ایستگاه علمی بین‌المللی در کره ماه می‌بیند. به گفته رئیس‌جمهور روسیه، برگزاری سال‌های همکاری علمی، فنی و نوآوری که در سال‌های 2020-2021 در هر دو کشور انجام شد، انگیزه جدی برای تقویت روابط دوجانبه ایجاد کرد.
رئیس‌جمهور پوتین از کمک همکاران چینی خود در راه اندازی تولید واکسین‌های کرونای "اسپوتنیک وی" و "اسپوتنیک لایت" ساخت روسیه در چین تشکر کرد. وی همچنین از ساماندهی به موقع تحویل تجهیزات حفاظتی لازم قدردانی کرد.
پوتین خاطرنشان کرد که به لطف همبستگی روسیه و چین در اجلاس سران گروه جی-20 در سال گذشته، در دستیابی به تصمیمات متعادل از جمله در مورد مسائل مربوط به شناسایی واکسین‌ها و گواهی های واکسین توفیق حاصل شد . وی تاکید کرد که روسیه امیدوار تقویت بیشتر همکاری ها در مبارزه با شیوع کووید است.
پوتین  پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد را تعلیق کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
پوتین: امریکا نمی تواند جلو ترقی چین را بگیرد
مصاحبه کتبی رئیس‌جمهور پوتین در آستانه دیدار وی با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین که در حاشیه المپیک پکن در 4 فبروری برگزار می‌شود، منتشر شده است. در آن خاطرنشان شده است که مذاکرات آتی طیف وسیعی از موضوعات بشردوستانه را پوشش خواهد داد، اما توجه ویژه به توسعه روابط تجاری خواهد شد.
آقای پوتین همچنین از تلاش تعدادی از کشورها برای سیاسی کردن المپیک انتقاد کرد. وی نوشت: این اساساً اشتباه است و برخلاف روح و اصول منشور المپیک است. پوتین همچنین ابراز اطمینان کرد که تجربه غنی چین به این کشور اجازه می‌دهد بازی ها را در سطح بالایی برگزار کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала