شرایط مبتلا شدن 100 فیصدی به اومیکرون از نظر دانشمندان جاپانی

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Медицинский работник оказывает помощь пациенту с COVID-19 в отделении реанимации и интенсивной терапии городской клинической больницы № 52
Медицинский работник оказывает помощь пациенту с COVID-19 в отделении реанимации и интенсивной терапии городской клинической больницы № 52 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2022
عضو شوید
دانشمندان جاپانی گفته اند که اگر افراد مبتلا به کرونا نوع اومیکرون بدون ماسک با دیگر افراد در تماس باشند، در ظرف 15 دقیقه به این بیماری مبتلا می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان جاپانی در اظهاراتی گفته اند که اگر در فاصله نیم متر یا کمتر، ظرف 15 دقیقه بدون ماسک صحبت کند، 100 فیصد به اومیکرون مبتلا می‌شود.
دانشمندان از موسسه تحقیقاتی فیزیکی و شیمیایی RIKEN، ویدیویی را از چگونگی مبتلا شدن و تماس یک فرد مبتلا به غیر مبتلا را نشان داده اند.
گونه اومیکرون ویروس کرونا که B.1.1.529 نام دارد و برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و پس از آن در چندین کشور دیگر شیوع پیدا کرده است، بسیار انتقال‌پذیر است.
گونه نگران کننده اومیکرون بیش از 30 جهش در پروتئین سنبله خود دارد، بنابراین میزان تأثیرگذاری آنتی‌بادی تولید شده بر اثر دریافت واکسن کرونا را کاهش می‌دهد و سریع‌تر گسترش پیدا می‌کند.
با وجود اینکه تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا در چندین کشور به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، اما تا کنون هیچ مورد مرگ و میر مرتبط با این گونه از ویروس گزارش نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала