مخترح روسی پدرکلان مرده خود را زنده کرد+ ویدئو

© Fotolia / Tatiana Shepelevaربات اپراتور مرکز تماس
ربات اپراتور مرکز تماس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2022
عضو شوید
جوان مخترع روسی پدرکلان فوت شده را با کاشت ذهن اش در یک ربات "احیا" کرد.
الکساندر اوسیپوویچ باشنده کونگور حوزه پرم روسیه برنامه نویس که یک کپی از ترمیناتور را روی یک چاپگر سه بعدی ایجاد کرده است، ذهن پدربزرگ متوفی خود را در ربات کاشت و ویدئویی آزمایش خود را در کانال یوتیوب منتشر کرد.
او از برکت سیستم تحلیلی ترمیناتور و ویدئوهای قدیمی با مشارکت پدربزرگش که در زمان حیاتش ضبط شده بود، توانست هویت یکی از بستگان خود را بازسازی کند. مخترع هفت ساعت ویدئو روی ربات آپلود کرد و سپس آنها را دیجیتالی نمود.
برنامه نویس توضیح داده گفت که نخست ترمیناتور با استفاده از یک سیستم تشخیص گفتار، فایل های رسانه ای را به متن تبدیل کرد و سپس متن را به کلمات و جملات تقسیم نمود و یک پایگاه علمی برای خود یا به اصطلاح پایگاه مرجع پرسش و پاسخ ایجاد کرد. ترمیناتور تمام کلمات را که پدربزرگ در ضبط گفته بود در حافظه ذخیره نمود. باید گفت که "ترمیناتور" فرصت تشخیص زمان را ندارد و پدربزرگ تمام اعدادی را که می توانست از آنها جمع آوری کنید تلفظ نکرده است. در پاسخ، ربات پاسخ می دهد که او چیزی نمی داند، "
به گفته اوسیپوویچ، تکنالوژی "شبیه سازی آگاهی" می تواند برای افرادی که به سختی از دست دادن یکی از عزیزان خود را تحمل می کنند، مفید باشد. می توان آنرا تغییر داد و با تکنالوژی دیگری شبیه سازی چهره، نصب شده روی کمپیوتر یا لپ تاپ را ترکیب کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала