نمایش طیاره حامل راکت های با پرتاب معکوس

© Fotobank.ru/Getty Imagesطیاره بمبارد ستراتیژیک تو - ۱۶۰
طیاره بمبارد ستراتیژیک تو - ۱۶۰ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
عضو شوید
بمب افکن روسی توپولف ـ 160 ام، اولین طیاره حامل راکت های پرتاب معکوس در جهان می باشد.
یک منبع در صنعت هوانوردی روسیه اعلام کرده گفت: بمب افکن راکت انداز استراتژیک ارتقا یافته توپولف ـ 160 ام (Tu-160M) اولین طیاره جهان مجهز با راکت های پرتاب معکوس خواهد شد که قادر به رهگیری اهداف در پشت خود هستند.
به گزارش اسپوتنیک، اولین طیاره بمب‌افکن استراتژیک توپولف ـ 160 ام ​​که از صفر ساخته شده، اولین پرواز 30 دقیقه‌ای خود را 12 جنوری سال جاری انجام داد. طیاره جدید موتورهای ارتقا یافته، سیستم های اویونیک ارتقا یافته و همچنین سیستم های جدید کنترل و هدایت تسلیحات را دریافت کرد.
طولانی‌ترین پرواز جنگنده تو-160 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2020
طولانی‌ترین پرواز جنگنده تو-160
منبع گفت:" در اولین فروند توپولف ـ 160 ام ​​که به تازگی ساخته شده ، رادار دید عقب نصب شده که به طیاره اجازه می دهد از راکت های به اصطلاح پرتاب معکوس برای دفاع از خود در برابر راکت های هوا به هوا و سطح به هوا و طیارات جنگی استفاده کند. این گونه راکت‌های هوا به هوا با توجه به تعیین هدف توسط رادار دم بمب‌افکن به اهداف در نیمکره عقب، یعنی آنهایی که در "پشت" توپولف ـ 160 ام ​​واقع شده‌اند، برخورد می‌کنند".
این منبع افزود که "استفاده از رادار دید عقب در بمب افکن های سنگین بسیار مناسب است، زیرا این طیارات دارای قدرت مانور دهی پائین ممکن است وقت کافی برای چرخاندن دماغه خود را به سمت دشمن نداشته باشند."
پرواز دو فروند تو-160 بر فراز دریای بارنتس + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
کلوپ ویدیو
پرواز دو فروند تو-160 بر فراز دریای بارنتس + ویدیو 
در نسخه اصلی توپولف (Tu-160) هیچ رادار در دم آنها وجود ندارد. منبع همچنین تصریح کرد که راکت های پرتاب معکوس می توانند اهدافی را در نیمکره جلویی هدف قرار دهند. هنگام اصابت به اهداف واقع در نیمکره عقب، بر اساس تعیین هدف از رادار دم، آنها در حین پرواز تا 180 درجه می چرخند.
برنامه بازتولید هواپیماهای توپولف 160 در قالب مدرن Tu-160M ​​با تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه راه اندازی شد.
هواپیماهای​​ توپولف ـ 160 ام در کارخانه هواپیما سازی قازان تولید می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала