هشدار تازه فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران: طالبان به توهین رسانه‌ها در افغانستان پایان دهند

© کسراثبت 375 مورد خشونت علیه خبرنگاران در ده ماه گذشته
ثبت 375 مورد خشونت علیه خبرنگاران در ده ماه گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
عضو شوید
طبق اعلامیه، اتحادیه ملی خبرنگاران گفته است که از مجموع 5096 خبرنگاری که پیش از آمدن طالبان کار می‌کردند، در حال حاضر تنها دوهزار و 334 نفر کار می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، در اعلامیه‌ی فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران که امروز جمعه (4، فبروی) منتشر شده، با استناد به آمار گزارش اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان (ANJU) گفته شده است که در مدت زمان یادشده فعالیت 318 رسانه متوقف شده است.
طبق اعلامیه، اتحادیه ملی خبرنگاران گفته است که از مجموع 5096 خبرنگاری که پیش از آمدن طالبان کار می‌کردند، در حال حاضر تنها دوهزار و 334 نفر کار می‌کنند.
طبق نظرسنجی اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان، در حال حاضر تنها 243 زن در رسانه‌های افغانستان کار می‌کنند و 72 درصد از کسانی که شغل‌شان را از دست داده‌اند، زنان خبرنگار هستند.
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
مجاهد: رسانه ها باید از شایعه پراکنی خودداری کنند
اما فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران آمار متفاوتی ارایه کرده و گفته است که براساس نظرسنجی‌های این فدراسیون، 257 رسانه تعطیل شده و شش‌هزار و 400 خبرنگار کارشان را از دست داده‌اند.
با این حال، فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران گفته است که افزایش حملات، بازداشت و کشتار کارمندان رسانه‌ها در افغانستان، بی‌اعتنایی طالبان به آزادی رسانه‌ها و آزار و اذیت روزنامه‌نگاران را برجسته می‌کند.
این درحالی است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان در 24 اسد سال جاری، ده‌ها خبرنگار را بازداشت، بازجویی و لت‌وکوب کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала