Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پسری که تاریخ بارسا را تغییر داد؛ 18 سال از نخستین قرارداد حرفه‌ای مسی گذشت + ویدیو

© REUTERS / Albert Gea Лионель Месси во время пресс-конференции
Лионель Месси во время пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
عضو شوید
لیونل مسی اعجوبه آرجانتینی، 18 سال قبل از امروز نخستین قرارداد حرفه‌ای خودش را با بارسلونا بست و با درخشش خودش تاریخ این باشگاه را تغییر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بی‌تردید باشگاه بارسلونا یکی از باشگا‌ه‌های پر افتخار دنیا شناخته است و عناوین و دستاوردهایی زیاد داشته است. بازیکنان زیادی در کسب این افتخارات بارسلونا دست داشته‌اند و نام شان در تاریخ این باشگاه با خط زرین نوشته شده‌است.
یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازیکنان لیونل مسی آرجانتینی است که تاریخ این باشگاه را تغییر داد و افتخارات زیادی برای بلوگرانا کسب کرد. این بازیکن که تابستان گذشته از بارسلونا به صورت آزاد به پاریسن‌جرمن پیوست، 18 سال قبل در چنین روزی نخستین قرارداد حرفه‌ای خودش را با این باشگاه بست و به تاریخ‌سازی آغاز کرد.
لیونل مسی در این تیم رشد کرد و توانست در کنار بازیکنان بسیار بزرگی بازی کند. او همچنین موفق شد در بارسلونا به عناوین و مقام‌های بسیار بزرگی دست پیدا کند. لئو 778 بار در مسابقات مختلف باشگاهی با لباس آبی‌واناری‌‌ها به میدان رفت و آمار 672 گل و 305 پاس گل را به ثبت رساند.
وی 10 قهرمانی در لالیگای اسپانیا، 7قهرمانی در جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری)، 8 قهرمانی در سوپر جام اسپانیا، 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 3 قهرمانی در سوپر جام اروپا، 3 قهرمانی در جام باشگاه‌های فوتبال جهان با بارسلونا کسب کرد و به عنوان یک قهرمان نیوکمپ را ترک کرد.
مسی دستاورد‌های فردی زیادی نیز در بارسلونا کسب کرد که می‌توان به 20 بار عنوان بهترین گلزن فصل لالیگا، 8 بار آقای گلی لالیگا، کسب 7 توپ طلا(توپ طلای هفتمی مشترک با دو باشگاه پی‌اس‌جی و بارسا) و کسب 6 کفش طلای اروپا اشاره کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала