سه تن دانمارکی به جرم جاسوسی به نفع عربستان محکوم شدند

© © Sputnik / Стас ЭтвешАрест, архивное фото
Арест, архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
عضو شوید
دولت دانمارک سه تن را به اتهام جاسوسی برای عربستان علیه ایران محکوم کرد.
به گزارش اسپو تنیک، دنمارک سه پناهجوی ایرانی را به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی علیه ایران محکوم نمود.
به گزارش اسپوتنیک، محکمه روسکیلد دنمارک سه پناهجوی ایرانی و اعضای برجسته "جنبش عربی آزادی بخش الاحواز" را که در فبروری 2020 بازداشت شده بودند، به اتهام تامین مالی و ترویج تروریزم در ایران با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی عربستان سعودی مجرم شناخت.
برادر کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2019
برادر مقتول رهبر کوریای شمالی جاسوس سازمان سیا بود
در این گزارش آمده است: هیئت منصفه محکمه روسکیلد، سه تن از اعضای "جنبش عربی آزادی بخش الاحواز" را به اتهام جاسوسی و همچنین تأمین مالی و ترویج ترور در ایران مجرم تشخیص دادند. همچنین اثبات شد که متهمین اطلاعات افراد و سازمان‌ها را در دنمارک و خارج از این کشور و همچنین اطلاعات نظامی درباره ایران را جمع‌آوری کرده‌اند و این گزارشات را در اختیار سرویس اطلاعاتی عربستان قرار داده‌اند. مجازات متهمان متعاقبا مشخص خواهد شد.
این افراد به مثابه پناهنده سیاسی در شهر رینگستد زندگی می کردند. علاوه بر جاسوسی برای عربستان سعودی بین سال‌های 2012 و 2018، محکومین از مبارزه مسلحانه علیه دولت ایران تا حدی حمایت می‌کردند که مشمول بخش قانون جنایی مربوط به تروریزم می‌شد. آنها به ویژه در سازماندهی حملات مسلحانه، دادن وظایف تلیفونی و ملاقات با مقامات عربستان سعودی شرکت داشتند.
در چند بخش از پرونده، آنها تبرئه شدند. تسارنوالی نه تنها حبس، بلکه اخراج متعاقب متهم و همچنین سلب تابعیت دنمارکی را به یکی از آنها خواسته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала