ناتوانی بانک مرکزی در تبدیل کردن دالر به پول افغانی

© Photo / AFG Central bankد افغانستان بانک
د افغانستان بانک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
عضو شوید
یک مقام بلند پایه سازمان ملل گفته است که هرچند این سازمان یکصدوسی وپنج میلیون دالر در بانکی در افغانستان دارد اما نمی‌تواند از آن کار بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، طلوع نیوز به نقل از رویترز گزارش دارد. به گفته این مقام سازمان ملل متحد پایه سازمان ملل متحد، بانک مرکزی افغانستان نمی‌تواند این پول را به پول افغانی تبدیل کند.
رئیس برنامه توسعه‌یی سازمان ملل متحد ملل متحد از انتقال یکصدوسی وپنج میلیون دالر به بانک بین‌المللی افغانستان "AIB" سخن می‌زند اما می‌گوید با وجود وعده روشن بانک مرکزی برای تبدیلی خودکار این پول به پول افغانی تا کنون این کار نشده است.
عبدالله الدارداری، رئیس برنامه توسعه‌یی سازمان ملل متحد در افغانستان، گفت: "30 میلیون دالر برنامه توسعه‌یی سازمان ملل متحد در بانک بین‌المللی افغانسان گیر مانده است که نمی‌تواند آن را به افغانی تبادله کند. ما نمی‌توانیم بدون پول افغانی برنامه های خود را عملی بسازیم".
بانک مرکزی افغانستان تاکنون در این باره واکنش نشان نداده است.
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
به ادامه کمک‌های بشری، بانک ملی افغانستان از امریکا پول نقد دریافت کرد
اما برخی از آگاهان مسایل مالی و بانکداری می‌گویند که شرکت پیمان کار که مسوولیت چاپ بانکنوت های کشور را داشت به علت تحولات اخیر در افغانستان نتوانست بانکنوت های افغانی تازه چاپ نماید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала