هدا خموش: درخواست پناهندگی نداده ام، برمی‌گردم امید که آن روز کنارمان بی‌ایستید

© @https://twitter.com هدا خموش فعال حقوق زن
  هدا خموش فعال حقوق زن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
عضو شوید
نماینده زنان معترض در پارلمان اروپا، به گزارشاتی مبنی بر پناهنده شدن خودش در ناروی را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در روزهای شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسیده است که گویا هدا خموش، از بانوان معترضی که چند روز پیش برای شرکت در نشستی به ناروی رفته بود، در این کشور پناهندگی داده است، اما خانم خموش تمام این ادعاها را رد کرد و گفت که او یک شهروند عادی است که دربرابر محدودیت‌ها وضع شده از سوی طالبان، به خیابان‌ها رفته و در کنار بقیه زنان و دختران صدای حق خواهی خود را بلند کرده است.
خانم خموش در برگه فیسبوک خود نوشته است: " من نه سیاست‌مدارم و نه هم کدام رهبر سیاسی که برای حفظ اعتبار خود دروغ ببافم. اگر قرار بود که درخواست پناهندگی بدهم بدون هیچ پنهان‌کاریی می‌نوشتم که پناهنده شدم."
U.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
رینا امیری به بازداشت‌های زنان از سوی طالبان واکنش نشان داد
خموش در ادامه، نوشته است: "در حد یک انسان، یک زن و یک شاعر هر چه دَینی بر گردنم باشد، ادا می‌کنم. به تعهدی که برای خود و هم‌راهانم داده‌ام، پای‌بند می‌باشم. به جای این که انرژی‌ تان را صرف پخش خبرهای دروغین کنید، لطفا برای پروانه، تمنا، مرسل، زهرا و دیگر زنانی که توسط گروه طالبان اختطاف شده، صدا بلند کنید تا رها شوند."
خانم هدا که به نمایندگی زنان افغانستان در پارلمان اروپا دعوت شده بود، افزوده است که هیچ برنامه‌ای به برای پناهندگی ندارد و به درخواست حکومت ناروی در این کشور مانده است: " به خواست دولت ناروی و به قول خودشان تا گرفتن تضمین‌های لازم اجازه خارج شدن از ناروی را ندارم، هر لحظهٔ که اجازه برگشت دادند بر می‌گردم، امید که آن روز کنارمان بی‌ایستید."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала