کاروان موترهای منظور پشتین در بلوچستان مورد هدف قرار گرفت

© Photo / Facebook/Manzoor.Mehsudمنظور پشتون
منظور پشتون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
عضو شوید
در واکنش به این رویداد، اعضای جنبش حفاظت از پشتون‌ها در شماری از شهر های پاکستان با بستن شاه‌راه ها تظاهراتی بر پا کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، کاروان موتر های منظور پشتین، رهبر جنبش حفاظت از پشتون‌ها در بلوچستان پاکستان آماج تیراندازی قرار گرفته است. منظور پشتین می‌گوید که این تیراندازی از سوی ملیشه‌های پاکستانی صورت گرفته است.
گفته شده است که یک عضو این جنبش در این رویداد زخم برداشته و دو عضو دیگر جنبش را نظامیان پاکستانی با خود برده اند.
در یک نوار ویدیویی که نشر شده، دیده می‌شود که شماری از نظامیان پاکستانی به روز چهار شنبه در سدد بازداشت منظور پشتین است.
پرچم پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2022
یورش بر یک مرکز نظامی در بلوچستان پاکستان
گیلا من وزیر، یک عضو این جنبش گفت: "کوشش می‌کنند که به منظور و دیگر دوستان ما آسیب بزنند و رهبر مارا دستگیر کنند."
کاروان موتر های جنبش حفاظت از پشتون‌ها پس از آن آماج تیراندازی قرار گرفت که از سومین سالگرد ارمان لونی، یک عضو این جنبش در ایالت بلوچستان، دوباره به سوی خیبر پشتونخوا در حرکت بودند.
در واکنش به این رویداد، اعضای جنبش حفاظت از پشتون‌ها در شماری از شهر های پاکستان با بستن شاه‌راه ها تظاهراتی را بر پا کرده و این روند تا نیمه های دیشب ادامه داشت.
منظور پښتین در این باره گفت: "اجازه نمی‌دهیم خاک ما را در کنترول داشته باشند و ما برای حفاظت از خاک خود، هرکار می‌کنیم و پروای چیزی را نداریم."
منظور پشتین از چند سال به این سو به هدف اعاده حقوق پشتون‌ها در پاکستان جنبش حفاظت از پشتون‌ها را ایجاد کرده و در بیشتر شهر های این کشور نشست‌های بزرگی را برای عدالت خواهی نیز برگزار کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала