احتمال دیدار مقامات آمریکا با کوریای شمالی

© AP Photo / Pablo Martinez MonsivaisПомощник государственного секретаря по делам Африки Линда Томас-Гринфилд
Помощник государственного секретаря по делам Африки Линда Томас-Гринфилд - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل احتمال دیدار سران آمریکا و کوریای شمالی را رد نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل گفت، واشنگتن امکان برگزاری نشست با کوریای شمالی در سطح سران کشورها را در صورت ایجاد شرایط لازم برای این امر بررسی خواهد کرد.
این دیپلمات تصریح کرد که اگر شرایط لازم برای این امر فراهم شود، بایدن در این نشست شرکت خواهد کرد.
توماس-گرینفیلد گفت: "اکنون در شرایطی هستیم که نمی‌توانیم آنها را برای هیچ مذاکره‌ای پشت میز دیپلماتیک قرار دهیم، اما اگر شرایط فراهم شود دیدار مقامات دو کشور ممکن خواهد بود".
وی افزود: همواره برای دستیابی به دیپلماسی جدی و با ثبات تلاش می‌کنیم و متقابلا کوریای شمالی باید تعهد مشابهی را برای کاهش تنش‌ها در منطقه و تضمین صلح و امنیت بین المللی ارائه کند.
سفیر آمریکا در سازمان ملل عنوان داشت: همچنان از کوریای شمالی می خواهیم که به پیشنهادات ما و سایر کشورها برای مذاکره بدون پیش شرط پاسخ دهد.
گفتنی است روز جمعه، شورای امنیت سازمان ملل جلسه‌ای پشت درهای بسته برگزار کرد تا درباره وضعیت کوریای شمالی به دلیل ادامه پرتاب های موشکی این کشور بحث کند.
به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی، کره شمالی در 30 جنوری یک موشک بالستیک میان برد را به سمت دریای جاپان پرتاب کرد. این بزرگترین پرتاب پیونگ یانگ از پایان سال 2017، پس از توقف خودخواسته برای پرتاب موشک‌های بالستیک هسته‌ای و قاره‌پیما بود. این هفتمین پرتاب موشک توسط کوریای شمالی در سال جاری بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала