افزایش بهای پول افغانی در برابر دالر؛ قیمت مواد اولیه همچنان بالا است

© Bank- Afghanistan Twitter تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
ارزش پول ملی افغانستان طی روزهای اخیر در برابر دالر آمریکایی به‌گونه نسبی افزایش یافته است.
به ادامه کاهش دالر در برابر ارز افغانی در بازارهای کشور، منابعی در سرای شهزاده کابل می‌گویند که یک دالر به 89 افغانی معامله شده است.
منابعی از سرای شهزاده، بزرگترین مرکز تبادله اسعار در کشور می‌گویند که امروز شنبه، 16 دلو، یک دالر در برابر 89 افغانی خرید و فروش شده است.
از سه روز به این طرف نرخ دالر در برابر افغانی در حال نوسان بوده است. گفته می‌شود، کمک‌های مالی اخیر که به بانک مرکزی سپرده شده، روی کاهش نرخ دالر تأثیر گذاشته است.
از سوی دیگر، شماری از شهروندان می‌گویند که با وجود کاهش دالر در برابر ارز افغانی، قیمت مواد خوارکی در بازار هم‌چنان بالا است.
با این حال، یکی از مقام‌های سازمان ملل متحد گفته است که این سازمان در بانک مرکزی افغانستان 135 میلیون دالر دارد، اما از آن به دلیل قادر نبودن این بانک به تبدیل آن به افغانی نمی‌تواند استفاده کند.
با کاهش قیمت دالر در بازارهای کشور، انتظار می‌رود نرخ مواد خوراکی و سوختی کاهش پیدا کند؛ هرچند از هفته گذشته به این‌سو با وجود کاهش چشم‌گیر بهای دالر در برابر ارز ملی، تغییری در قیمت‌ها گزارش نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала