انتشار نتایج تحقیقات پنتاگون درباره انفجاری که 26 اگست در نزدیکی میدان هوایی کابل رخ داد

© AP Photo / Wali SabawoonДым от взрыва возле аэропорта в Кабуле, Афганистан
Дым от взрыва возле аэропорта в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
جنرال کنت مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا "سنتکام" اعلام کرد که براساس نتایج تحقیقات درباره انفجاری که در آخرین روزهای حضور نظامیان امریکایی در کابل رخ داد، تنها یک نفر مستقیماً در این انفجار نقش داشته و فقط از یک وسیله انفجاری استفاده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این جنرال امریکایی روز جمعه در یک نشست خبری اعلام کرد نتایج تحقیقات درباره انفجاری که روز 26 اگست در نزدیکی میدان هوایی کابل رخ داد، مشخص شده است.
وی در این باره به خبرنگاران گفت: "در این تحقیقات مشخص شد که تنها یک وسیله انفجاری [در حادثه مذکور] مورد استفاده قرار گرفته است. بمبگذاری توسط تنها یک نفر انجام شده و برخلاف گزارش‌های رسمی اولیه که بر پیچیده بودن حمله دلالت می‌کرد، این یک بمبگذاری پیچیده نبود".
وی ادامه داد: "در آن زمان، اطلاعاتی که ما کسب کرده بودیم نشان می‌داد که حمله پیچیده‌ای رخ داده و یک بمبگذار انتحاری و چند فرد مسلح وابسته به داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) در آن نقش داشته‌اند. اما حالا ما می‌دانیم که بلبرینگ‌های به کار رفته در سلاح انفجاری نیز مانند گلوله عمل کرده و موجب افزایش تلفات شده‌اند. همچنین صدای شلیک‌های هشدار [توسط نظامیان امریکایی] نیز باعث شده است که برخی فکر کنند حمله پیچیده‌ای رخ داده است".
این مقام ارشد امریکایی درباره آمار نهایی کشته‌شدگان حادثه انفجار در نزدیکی میدان هوایی کابل نیز گفت: "دست‌کم 170 غیرنظامی افغان و 13 نظامی امریکایی شامل 11 تفنگدار دریایی، یک سرباز نیروی زمینی و یک ملوان نیروی دریایی در این حمله کشته شدند".
Военный самолет США вылетает из международного аэропорта в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
آشفتگی در کاخ سفید؛ امریکا تا روز سقوط کابل هیچ برنامه‌ای برای تخلیه از افغانستان نداشت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала