ناپدید شدن والی طالبان در بدخشان

© https://twitter.comوالی طالبان برای برخشان
والی طالبان برای برخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
منابع محلی در بدخشان می گویند که از یک‌ماه بدین سو والی طالبان برای این ولایت، فیض‌آباد را ترک کرده و به وظیفه اش بازنگشته است؛ اما مسئولان طالبان در بدخشان می گویند که والی به کابل رفته و به زودی برمی گردد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آوا" منابع محلی در بدخشان می گویند که مولوی عبدالغنی فایق؛ والی طالبان در بدخشان از یکماه بدین سو از این ولایت خارج شده و تاکنون به وظیفه اش بازنگشته است.
منابع افزودند که نبود والی سبب شده تا گمانه زنی های متفاوتی درباره سرنوشت او از سوی مردم به شمول بازداشت، برکناری و یا حتی مسائل دیگر مطرح شود.
در همین حال، معزالدین احمدی؛ رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان می گوید که والی در کابل به سر می برد و مصروف گفتگو و جلسه برای حل مشکلات مردم با بزرگان دولت است.
به گفته احمدی، والی بدخشان به زودی به این ولایت برخواهد گشت.
ما برخی منابع دیگر گفته اند که فایق پیشازاین گفته بودکه کوچی ها دیگر اجازه استفاده از مالچر را ندارند پس از ان سران طالبان در قندهار او را به این ولایت فرا میخوانند که از آن زمان تاکنون خبری از وی نیست
این در حالی است که طی یکماه اخیر چندین مقام محلی طالبان از سوی حکومت مرکزی‌شان بازداشت شده اند.
مخدوم محمد عالم؛ یکی از قوماندانان ازبک تبار طالبان در فاریاب نیز چندی پیش بازداشت شد و با وجود اعتراض های گسترده، تاکنون آزاد نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала