نوآوری دانشمندان کریمه برای تشخیص زلزله زود هنگام

© AFP 2023 / Olivier Morinزلزله 5.5 ریشتری در نزدیکی سواحل ساموا در اقیانوس ارام
زلزله 5.5 ریشتری در نزدیکی سواحل ساموا در اقیانوس ارام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
دانشمندان رصدخانه اخترفیزیک کریمه (CrAO) با همکاری مرکزهای پژوهشی برجسته روسیه، روشی منحصر به فرد برای تشخیص زلزله زود هنگام ایجاد کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ولواچ معاون رصدخانه ای برای کارهای علمی، دکترای علوم فزیک و ریاضی گفت: تغییرات در میدان های ژئومغناطیسی امکان تعیین یک زلزله نزدیک را فراهم می کند.
Сейсмограф - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
زلزله 5.3 ریشتری شرق افغانستان را لرزاند
او روشنی انداخت، که برای منطقه ای با شعاع حداکثر سه هزار کیلومتری از مرکز تحقیقاتی - کتسیویلی (ساحل جنوبی کریمه) - تکنیکی توسعه یافته است که با اندازه گیری تغییرات ویژه در میدان های الکترومغناطیسی که بلافاصله پیش از زلزله رخ می دهد، امکان تشخیص رویدادهای لرزه ای و وقوع آن را برای آمادگی نشان بدهد.
منادی زلزله تغییرات محلی در میدان ژئومغناطیسی هستند. آنها را می توان از یک روز تا 5-6 ساعت پیش از شوک لرزه ای مورد انتظار شناسایی کرد. نتایج برای بیش از 20 زمین لرزه از سال 2020 تا کنون تایید شده است.
همچنین ولواچ در مورد تحقیقات بیوفیزیکی که به طور موازی انجام شده است صحبت کرد. دانشمندان کلنی های زنبور عسل را مشاهده کردند و دریافتند که تغییرات در میدان ژئومغناطیسی با سطح سر و صدای کندو مرتبط است. کارشناسان این را به توانایی زنبورها در گرفتن اختلالات مزرعه بسیار ضعیف به دلیل سلول های ویژه حاوی قطعات با غلظت بالای آهن نسبت می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала