چین به آمریکا: ترساندن روسیه عاقبت خوبی ندارد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в государственной резиденции "Дяоюйтай" в Пекине
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в государственной резиденции Дяоюйтай в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
افزایش تسلیحات ناتو، روسیه و چین را وادار به اقدام متقابل می کند.
به گزارش اسپوتنیک به اشاره به ساوت چاینا مورنینگ پست، تلاش ایالات متحده برای استقرار دسستگاه های موشکی در منطقه آسیا و اقیانوسیه و همچنین در اروپا منجر به شکست واشنگتن در مسابقه تسلیحاتی با پکن و مسکو خواهد شد.
وو ریچیانگ، دانشیار مطالعات بین‌الملل در دانشگاه رنمین چین گفت: "توسعه نامحدود سیستم دفاع موشکی ممکن است چین و روسیه را به ایجاد سلاح‌های قوی‌تر برای مقابله وادار کند".
نگرانی کارشناسان چینی به گسترش دستگاه های موشکی ناتو محدود نمی شود. آنها همچنین در خصوص از بین بردن بسیار طولانی و آهسته بقایای سلاح های شیمیایی در جهان نگران هستند.
یوئه گانگ، دگروال بازنشسته ارتش آزادیبخش خلق چین، می گوید: "خطر پنهان این است که برخی کشورها ممکن است سعی کنند کنترل سلاح های شیمیایی را قبل از نابودی کامل دوباره به دست گیرند.
موضوع ساخت تسلیحات فضایی نیز بسیار جدی است. ریتسیان افزود: نظامی شدن فضای خارج از جو ممکن است کشورهایی را که به دنبال اکتشافات فضایی صلح آمیز هستند، تحت تاثیر قرار دهد.
به جنگ سرد نو خوش آمدید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
چین پیشنهاد طرح ضمانت امنیتی روسیه را حمایت کرد
پیش از این ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، روسای جمهور روسیه و چین ظهر روز گذشته (جمعه) در دیدار خود در شهر پکن، یک بیانیه مشترک میان دو کشور درباره ورود روابط بین‌الملل به یک دوره جدید و توسعه پایدار به امضا رساندند. در این بیانیه مشترک، روسیه و چین متعهد شدند با هر گونه دخالت خارجی در امور کشورهای دارای حاکمیت به هر بهانه ای که باشد، مقابله کنند و از امریکا نیز درخواست کردند که به ابتکارعمل تضمین های امنیتی روسیه پاسخ مثبت دهد و از طرح های خود برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا – اقیانوسیه و اروپا دست بکشد. در بیانیه روسیه و چین از ایالات متحده و متحدانش می‌خواهند که با ارائه گزارش مناسب در مورد فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی خود در خارج از کشور و در قلمرو ملی‌ خود ارائه دهند و با ازسرگیری مذاکرات در مورد پروتکل های الزام‌آور معاهده منع سلاح های بیولوژیک ، آشکارا، شفاف و مسوولانه عمل کنند که بتوان با یک روش موثر راستی آزمایی کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала