کشف روشی برای کاهش خطرابتلا به 13 نوع سرطان

© AP Photo / Francois MoriБегущая девушка на фоне собора Нотр-Дам-де-Пари во время его реставрации
Бегущая девушка на фоне собора Нотр-Дам-де-Пари во время его реставрации - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
نتايج يك مطالعه گسترده نشان مي دهد كه ورزش كردن و پیروی از شیوه فعال زندگی مي تواند خطر ابتلا به بسياري از انواع سرطان به ويژه كشنده ترين اشكال اين بيماري را به طور چشمگيري كاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، پزشکان سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) ) در یک مطالعه اعلام کردند که حدود نیمی از مردم در طول زندگی خود به نوعی سرطان مبتلا می شوند. آنها خاطرنشان کردند که نمی توان از هر نوع آن پیشگیری کرد، اما فرصتی برای کاهش خطر وقوع آن وجود دارد.
نشستن یا دراز کشیدن طولانی در طول روز برای سلامتی مضر است. حتی افرادی که ورزش می کنند می توانند زمان زیادی را بدون حرکت در بقیه روز بگذرانند.
محققان در اين مطالعه اعلام كردند كه ورزش كردن حتي براي چند ساعت در هفته خطر ابتلا به 13 نوع از 26 سرطان مشخص شده را كاهش مي دهد.
به گفته محققان، 150 دقيقه فعاليت با شدت كم تا متوسط در هفته و يا 75 دقيقه فعاليت شديد براي سلامت قلب در نظر گرفته شده است اما در پيشگيري از ابتلا به سرطان نيز نقش دارد.
پيش از اين مطالعات نشان داده بودند كه ورزش با كاهش خطر ابتلا به سرطان هاي سينه و روده بزرگ ارتباط دارد اما تا كنون هيچ مطالعه گسترده اي تاثير فعاليت فيزيكي را بر انواع مختلف سرطان بررسي نكرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала