اشتباه بلومبرگ در انتشار خبر "حمله روسیه به اوکراین"

© Flickr / Scott Beale / Laughing Squidفهرست تکمیل شده بلومبرگ از ثرومتمندترین افراد جهان
فهرست تکمیل شده بلومبرگ از ثرومتمندترین افراد جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
شبکه خبری "بلومبرگ" آمریکا در وب‌سایت خود با تیتر "روسیه به اوکراین حمله کرد" موجب شگفتی همگان شد و بعدا به این اشتباه اعتراف کرده و با عذرخواهی خبرش را حذف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری بلومبرگ با بیان اینکه "عمیقا بابت این خطا متاسف است"، گفت: ما تیترهایی را برای سناریوهای مختلف آماده کردیم و یکی از آن عناوین سهوا و ناخواسته حدود چهار عصر به وقت شرقی (نیمه شب به وقت روسیه) در وب‌سایت ما منتشر شد.
بلومبرگ گزارش داد که علت وقوع آن در دست بررسی است.
به تازگی اوکراین و غرب ادعاهایی مبنی بر اینکه "تهاجم" بالقوه روسیه به اوکراین در کار است، شدت بخشیده‌اند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این اطلاعات را میان خالی و بی‌پایه و مایه تشدید تنش‌ها دانسته و تاکید دارد که روسیه تهدیدی برای هیچ طرفی نیست.
پسکوف سخنگوی کرملین اظهار داشت، پس از انتشار اشتباه خبر آغاز "حمله" روسیه به اوکراین توسط بلومبرگ می توان عبارت "فیک نیوز" را جایگزین نام آن کرد.

پسکوف در واکنش به این خبر شبانه که بعداً بلومبرگ آن را اشتباه توصیف کرد، گفت، این وضع خطر بیانیه‌های تهاجمی آمریکا و پایتخت‌های غربی را نشان می دهد.
وی گفت، اکنون می توان عبارت "فیک نیوز" را جایگزین نام این خبرگذاری جدی کرد.
او احتمال اینکه تحریکات شدت یابند تا چنین ادعاهایی توجیه شوند، رد نکرد و هشدار داد که تلاش‌ها برای حل و فصل مشکل در جنوب شرق اوکراین از طریق استفاده از زور بدترین تبعات را در پی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала