ایالات متحده به دیزل روسیه وابسته شد

© REUTERS / Hamad l Mohammedپایان صادرات نفت؟ عربستانبه زودی به جمع صادرکنندگان گاز می پیوندد
پایان صادرات نفت؟ عربستانبه زودی به جمع صادرکنندگان گاز می پیوندد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
وابستگی ایالات متحده به سوخت دیزل روسیه در زمستان امسال به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبورگ، با آب و هوای سرد و تامین کنندگان سوخت سنتی (اروپا و کانادا) که با چالش های خاص خود مواجه هستند، این کشور آغاز به مصرف بیشتر سوخت دیزل از روسیه کرده است. در فیبروری امسال، روسیه بیش از 1.55 میلیون بشکه سوخت دیزل به ایالات متحده عرضه خواهد کرد (یک رکورد از سال 2019). این تقریبا یک چهارم (22 درصد) کل واردات است.
افزایش 28درصدی بهای پترول و دیزل در بازارهای کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2018
افزایش 28درصدی بهای پترول و دیزل در بازارهای کابل
بخش شرقی این کشور به منابع خارجی وابسته شده است، زیرا ظرفیت پالایش نفت در چند سال گذشته به دلیل کاهش سودآوری کاهش یافته است. ذخیره های سوخت دیزل به پایین ترین سطح در هشت سال گذشته سقوط کرد.
با افزایش سرسام آور قیمت گاز طبیعی، شمال شرق امریکا بیشتر به جنراتورهای دیزلی برای برق متکی است. دیگر تامین کنندگان بزرگ ایالات متحده با چالش های خاص خود روبرو هستند. اروپا با کمبود انرژی و قطعی پالایشگاه ها دست و پنجه نرم می کند و کانادا مجبور شد کارخانه ساحل شرقی را در اوایل همه گیری ببندد.
قیمت گازوئیل در روسیه در سال گذشته رکوردها را را شکست. در نوامبر 2021، وزارت نیروی روسیه خاطرنشان کرد، که رانندگان زودتر به انواع دیزل زمستانی روی می آورند، به همین دلیل است که مزارع مخازن شروع به افزایش شدید خرید کردند. روند صعودی کلی قیمت های جهانی نفت و فرآورده های نفتی نیز تاثیر داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала