سمنگانی: ادعای ناتوانی بانک مرکزی در مورد تبدیل دالر به افغانی حقیقت ندارد

© Photo / HabibiSamanganiانعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
طالبان ادعای رییس برنامه‌ی انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان در مورد ناتوانی بانک مرکزی این کشور برای تبدیل‌کردن دالر به پول افغانی را رد کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، معاون سخنگوی طالبان ادعای سازمان ملل متحد مبنی بر اینک بانک مرکزی افغانستان توان تبدیل دالر به افغانی ندارد، را رد کرده می‌گویند تا هنوز ملل متحد کدام پولی به بانک مرکزی نداده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس برنامه توسعه‌ی سازمان ملل متحد ملل متحد از انتقال 135 میلیون دالر به بانک بین المللی افغانستان خبر داده و گفته است با وجود وعده بانک مرکزی برای تبدیلی خودکار این پول به پول افغانی تا کنون کاری نشده است.

عبدالله الدارداری، رییس برنامه توسعه‌ی سازمان ملل متحد در افغانستان، گفته:" بیش از 30 میلیون دالر برنامه توسعه‌ی سازمان ملل متحد در بانک مرکزی افغانسان گیر مانده است که نمی تواند آن را به افغانی تبادله کند ما نمی‌توانیم بدون پول افغانی برنامه های خود را عملی بسازیم.".
انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی امارت اسلامی شب گذشته(15 دلو) با رد این گفته‌ها در صفحه توترش نوشته:" ادعای ناتوانی بانک مرکزی در مورد تبدیل کردن پول دالر به افغانی حقیقت ندارد".

او نوشته:" تا هنوز از آدرس ملل متحد یا کدام نهاد دیگر پول دالر به بانک مرکزی داده نشده است، وگرنه بانک مرکزی بدون تردید توان تبدیل نمودن پول دالر به افغانی را دارد و شایعات که در این مورد نشر شده درست نیست".

با تحولات نزدیک به شش ماه قبل سیاسی و نظامی در افغانستان، نهاد‌های مدد رسان بین المللی از بحران بزرگ بشری در این کشور هشدار داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала