هشدار دانشمندان از خطر ابتلا به زوال عقل پس از ابتلا به کرونا

© Depositphotos.com / Sudok1روانشناسان تثبیت تروریستان بالقوه را به کمک دستگاه MRT اموخته اند
روانشناسان تثبیت تروریستان بالقوه را به کمک دستگاه MRT اموخته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
تیمی از پزشکان در پی یک تحقیق در مورد خطر ابتلا به بیماری آلزایمر "زوال عقل" پس از ابتلا به ویروس کرونا هشدار داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، مجله علمی Alsheimer's and Dementia در مقاله‌ای می‌نویسد، دانشمندان دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده آمریکا در پی یک تحقیق مشخص کرده اند که سیر و جریان رشد ویروس کرونا در بدن انسان علائمی مشابه بیماری آلزایمر دارد.
پزشکان آمریکایی دریافته‌اند که پس از گذراندن یک دوره شدید ویروس کرونا، نقایصی در کانال‌های خاص مغز به وجود می‌آید. این کانال ها مسئول تجمع پروتئین در پیچ و تاب های عصبی فیبریلاری هستند. دانشمندان مغز افرادی را که به دلیل کووید-19 جان باختند بررسی کردند. آنها همان تغییراتی را در ترکیب نورون ها پیدا کردند که در بیماری آلزایمر رخ می دهد.
کرونا با مغز چه می کند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2021
کرونا با مغز چه می کند؟
پزشکان هشدار دادند که آنها همچنین سطوح بالایی از پروتئین های آمیلوئید را در مغز شناسایی کردند که مشخصه بیماری آلزایمر است. به گفته پزشکان، این ممکن است احساس "غبار در سر" را در بیماران مبتلا به کرونا توضیح دهد. دانشمندان بر این باورند که ابتلا به کووید-19 ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را در آینده افزایش دهد.
متخصصان نتیجه گیری نموده اند که ویــروس 2-CoV-SARS ممکــن اســت بــا ورود مســتقیم بــه سیســتم عصبــی مرکــزی و آســیب رســاندن بــه مناطــق حیاتــی ذخیره کننــدة حافظــه، یــا عواقــب ناشــی از هیپوکســی مزمــن، اســترس اکســیداتیو یــا افزایــش تولیــد ســیتوکینهای پیــش التهابــی محیطــی موجــب تشــدید علائم شبیه آلزایمرزودرسشــود.
پیش از این، دانشمندان دریافته بودند که عفونت کروناویروس بیش از بیماری آلزایمر می تواند به مغز انسان آسیب برساند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала