کشف یک روش غیر معمول برای تشخیص دیابت

© Depositphotos.com / GinasandersВрач измеряет уровень сахара в крови
Врач измеряет уровень сахара в крови - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
دانشمندان می‌گویند که طعم شیرین در دهان یکی از نشانه های عدم توان بدن در کنترل قند خون است.
به گزارش اسپوتنیک، پزشکان آمریکایی در کلینیک کلیولند یکی از ساده ترین راه ها را برای فهمیدن اینکه آیا یک فرد مبتلا به دیابت است نام برده اند. به گفته آنها، وجود این بیماری با طعم غیرعادی که در دهان دیابتی ها ظاهر می شود، مشخص می شود.
متخصصان توضیح دادند که طعم شیرین در دهان یکی از نشانه های عدم توان بدن در کنترل قند خون است. یکی از دلایل آن وجود پیش دیابت یا دیابت است. حس شیرین بودن دهان ممکن است علل دیگری نیز داشته باشد که هریک درمان خاص خود را نیاز دارند.
در افراد مبتلا به دیابت انسولین به میزان کافی ترشح نمی شود یا سلول ها قادر به دریافت انسولین نیستند. به همین دلیل بدن قادر به کنترل قند آزاد در خون نیست. قند در مایعات بدن مانند خون، ادرار و بزاق دفع می گردد. اگر طعم شیرین دهان به این دلیل باشد علائم دیگری نیز همراه است
یکی از عوارض دیابت کنترل نشده کتواسیدوز نام دارد. در این شرایط که سلول های بدن قادر به سوزاندن قند نیستند، از چربی به عنوان سوخت استفاده می شود. سوختن چربی ها یک ماده جانبی به نام کتون را در بدن تولید می کند. افزایش کتون در بدن منجر به ایجاد طعم شیرین و بوی میوه ای در دهان می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала