تشکیل پرونده قضایی برای افرادی که از خبر بیماری اردوغان ابراز خوشحالی کردند

© AP Photo / Murat CetinmuhurdarЖена президента Турции Эмине Эрдоган и президент Тайип Эрдоган
Жена президента Турции Эмине Эрдоган и президент Тайип Эрдоган - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
عضو شوید
در ترکیه افرادی که از خبر بیماری اردوغان و همسرش ابراز شادی کرده‌اند با دستور دادستانی بازداشت می شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه ان‌تی‌وی ترکیه، پس از اعلام خبر ابتلای رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و امینه اردوغان همسرش، به کرونا، بسیاری از کاربران فضای مجازی با انتشار پست هایی از اعلام این خبر ابراز خوشحالی کردند. دادستانی های استانبول و آنکارا اعلام کردند که تحقیقات قضائی علیه همه این افراد آغاز شده است.
طبق گزارش، در پی آغاز تحقیقات قضایی علیه افرادی که در فضای مجازی از بیماری اردوغان و همسرش ابراز خوشحالی کرده بودند، "پینار- او" زنی که در صفحه خود با بیماری اردوغان شوخی کرده بود، با دستور دادستانی استانبول بازداشت شد. گفتنی است بر اساس اعلام دادستانی استانبول، پرونده قضایی علیه همه افرادی که با دستمایه طنز قرار دادن موضوع بیماری اردوغان و همسرش، به او توهین کرده اند، آغاز شده است.
گفتنی است روز گذشته اردوغان با انتشار پستی در صفحات مجازی خود اعلام کرد که نتیجه آزمایش کرونای او و همسرش مثبت بوده و آنها به نوع خفیفی از امیکرون مبتلا شده‌اند. امینه اردوغان نیز با بازنشر این پست نوشت: "ما همه جا با هم هستیم. امیدوارم هر چه زودتر با آقا طیب بر این بیماری غلبه کنیم".
اعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2022
خبرنگار ترکی که به اردوغان توهین کرده بود دستگیر شد
خبر بیماری اردوغان بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه و جهان داشت.
ترکیه قانونی را در مورد توهین به رئیس‌جمهور تصویب کرده است. در ترکیه توهین به رئیس جمهور مجازات 1 الی 4 سال را در پی دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала