جهان در آستانه جنگ بزرگ قرار دارد

© Flickr / U.S. Navy / Ensign Soon Kwonبه جنگ سرد نو خوش آمدید
به جنگ سرد نو خوش آمدید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
عضو شوید
پس از فروپاشی جهان سوسیالیستی و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به کشورهای مستقل، شبح جنگ سرد با همه ویژگی‌هایش دوباره در جهان ظاهر شد. حالا تمام کشور های غربی به این نتیجه رسیده است که دیگر توانائی دندان زن روسیه را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، در روزنامه "کاسپی" می نویسد که در پایان سال 2021 روسیه از پیش نویس معاهدات با ایالات متحده و توافق نامه با ناتو در مورد تضمین های امنیتی رونمایی کرد. روسیه از شرکای غربی ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به شرق، از پیوستن به بلوک یورو آتلانتیک اوکراین و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای پس از شوروی خواسته است.
Флаг США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
آمریکا از آغاز جنگ سرد جدید با روسیه سخن گفت
امریکا به پیشنهادات روسیه با اعلام دفاعی ائتلاف پاسخ داد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوالات گفت: "ناتو را نمی توان با توجه به عملیاتش در یوگسلاوی، لیبیا و افغانستان دفاعی تلقی کرد.
در همان زمان، وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "زمانی که جنگ سرد در جریان بود و دیوار برلین وجود داشت، مشخص بود که از چه سرزمینی باید دفاع کرد. دیوار از بین رفت، ما در سازمان امنیت و همکاری اروپا دوستی ابدی و تجزیه ناپذیری را اعلام کردیم. امنیت، همبستگی، و توافق کردند که امنیت خود را به قیمت دیگران تقویت نکنید."
در همین راستا، فدراسیون روسیه درخواستی را به ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا ارسال کرد و خواستار شفاف‌سازی این موضوع شد که آیا آنها قصد دارند به تعهدات امنیتی کلیدی خود عمل کنند، زیرا به گفته لاوروف، قرار نیست که روسیه در موقعیتی باقی بماند که امنیت آن نقض شود.
مدودف از آغاز جنگ سرد جدید خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
مدودف از آغاز جنگ سرد جدید خبر داد
به گفته کنستانتین سیوکوف، کارشناس نظامی روسی، "یکی از پاسخ‌ها به ایجاد تهدید نظامی ناتو و ایالات متحده علیه روسیه می‌تواند توسعه چنین سلاح‌های باشد که کشورهای غربی در اختیار ندارند. بطور مثال، پذیرش سریع اس. دستگاه دافع هوایی 500 و S-550، تولید تانک‌هایT-14 آرماتا، طیارات Su-57 و دستگاه راکتی مافوق صوت. علاوه بر این، روسیه دارای یک مگاسلاح است - وسیله نقلیه زیردریایی بدون سرنشین Poseidon که یک اژدر هستوی قدرتمند است. به عنوان راکت بالستیک قاره پیماSarmat.
اما به گفته دیمیتری کورنف، کارشناس نظامی، مخفی ترین ابرسلاح روسیه همچنان راکت کروز اتمی Burevestnik است که در مارچ 2018 رونما شد. آنها می گویند، به دلیل منحصر به فرد بودن تکنالوژی، هنوز طبقه بندی می شود. در هر صورت در منابع باز اطلاعاتی در مورد آن وجود ندارد. درست است، نشریات غربی گزارش دادند که چندین پرتاب آزمایشی از نمونه های اولیه این سلاح قبلاً تکمیل شده است.
Ядерный взрыв - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2021
جنگ هستوی برنده ندارد
رسانه های امریکایی با برجسته کردن پنج نوع "کشنده ترین" تسلیحات روسی، درباره دستگاه دافع هوایی اس-400 تریومف و راکت بالستیک قاره پیما RS-24 یارس که حامل چندین کلاهک است، نوشتند. علاوه بر این، تشخیص آنها دشوار است و آماده نمودن راکت برای پرتاب تنها هفت دقیقه طول می کشد.
رسانه های امریکایی همچنین از قدرت نسل چهارم کشتی تحت البحری هستوی روسیه - یک زیردریایی جدید - قدردانی کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала