رژیم کنونی طالبان فاقد اقتدار مرکزی است

© Photo / twitte/mujahidکنفرانس اقتصاد افغانستان
کنفرانس اقتصاد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
عضو شوید
همزمان با افزایش حملات بلوچ‌های جدایی‌طلب، کارشناسان نظامی و سیاسی پاکستان در گفتمان مجازی انستیتوت سیاست توسعه پایدار زیر عنوان "تأثیر وضعیت افغانستان بر امنیت پاکستان" به ارزیابی حالت کنونی افغانستان پرداختند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج‌نیوز، کارشناسان از جهان خواستند تا بحران انسانی کنونی در افغانستان را فوراً حل و فصل کند، زیرا ادامه وضعیت ممکن برای پاکستان یک تهدید امنیتی ایجاد کند.
آنها بدین باور بودند که مشکل عمده دولت طالبان، بحران انسانی است. اما به نظر آنها پس از مذاکرات میان نمایندگان طالبان و دولت امریکا در ناروی، جهان شروع به ارسال کمک برای مردم افغانستان کرده است.
آنها ابراز امیدواری کردند که کشورهای جهان در پرتو منافع خود در مورد چگونگی تعامل با دولت طالبان در آینده تجدید نظر کنند.
ایاز وزیر سفیر پیشین پاکستان در افغانستان گفت که طالبان باید ثابت کنند که مانند هر کشور دیگری می‌توانند افغانستان را به طور مؤثر اداره کنند، وی افزود که جامعه جهانی از یک دولت فراگیر با آغوش باز استقبال خواهد کرد.
زاهد حسین روزنامه‌نگار شناخته شده پاکستان نیز به موضوع پرداخته و گفت تغییر اخیر در افغانستان وضعیتی را ایجاد کرده است که کل ژئوپلیتیک را تکان داده است. وی گفت که این کشور در 20 سال گذشته به کمک‌های خارجی وابسته بود و هنوز برای بقای اقتصادی خود به کمک نیاز دارد و افزود که بزودی پس از تسلط طالبان، بقای کشور در خطر است.
در پایان این گفتمان مجازی نظامی بازنشسته، محمود شاه گفت "ما از رژیم قبلی طالبان آگاه هستیم، زمانی که یک رهبر بلامنازع وجود داشت و او تنها مرجع بود. رژیم کنونی طالبان فاقد اقتدار مرکزی است، نخست‌وزیر افغانستان به اندازه کافی قدرتمند نیست، ابهام هنوز در محافل سیاست گذاری در دولت حاکم وجود دارد".
بلال کریمی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
طالبان به گفته های وزیر داخله پاکستان واکنش نشان دادند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала