افشای گزارش محرمانه سازمان ملل درباره کوریای شمالی

© REUTERS / KCNAЛидер КНДР Ким Чен Ын во время запуска баллистической ракеты Hwasong-12
Лидер КНДР Ким Чен Ын во время запуска баллистической ракеты Hwasong-12 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
عضو شوید
براساس گزیده‌ای از گزارش محرمانه سازمان ملل، کوریای شمالی در یک سال گذشته به توسعه برنامه‌های هسته‌ای و راکت‌های بالستیکی‌اش ادامه داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، این گزارش سالانه تهیه شده توسط ناظران مستقل تحریم‌ها روز جمعه به کمیته تحریم‌های کوریای شمالی شورای امنیت تقدیم شد.
کارشناسان در این گزارش تاکید کردند: اگرچه هیچ آزمایش اتمی یا پرتاب راکت‌های بالستیک قاره‌پیمایی گزارش نشده است اما کوریای شمالی در حال آفزایش پتانسیل خود برای توسعه توانایی های تولید مواد شکاف پذیر هسته‌ای ادامه داده است و همچنین پیشرفت قابل توجهی در آزمایش راکتی داشته است.
در این گزارش آمده است:‌ حفظ و توسعه زیرساخت‌های هسته‌ای و راکت بالستیک کوریای شمالی ادامه دارد و پیونگ‌یانگ به تلاش برای بدست آوردن مواد، فناوری و دانش لازم برای این برنامه‌ها از خارج از کشور از جمله از طریق ابزارهای سایبری و تحقیقات علمی مشترک ادامه داده است.
این ناظران تحریم‌ها گفتند:‌ در آزمایشات راکتی توسط پیونگ‌یانگ "شتاب قابل توجهی" وجود داشته است.
ناظران تحریم‌ها گفتند: کوریای شمالی قابلیت‌های افزایش یافته برای استقرار سریع، تحرک گسترده (از جمله در دریا) و انعطاف‌پذیری بهبودیافته‌ نیروهای راکتی خود را نشان داد.
این در حالی است که هیات کره شمالی در سازمان ملل هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.
کوریای شمالی همچنین متهم به حملات هکری به صرافی‌های ارزهای دیجیتال است. به گفته کارشناسان، جرایم سایبری بخش قابل توجهی از درآمد را در خزانه دولت وارد می‌کند.
Заседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2022
کوریای جنوبی: فعالیت های موشکی کوریای شمالی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل نقض می کند
براساس این گزارش، ‌اوضاع انسانی در کوریای شمالی همچنان وخیم است. این ناظران تاکید کردند که این امر احتمالا به خاطر محدودیت‌های مربوط به کروناست اما فقدان اطلاعات از کوریای شمالی، ارزیابی این مساله را که چقدر تحریم‌های سازمان ملل به صورت غیر عمدی به غیرنظامیان صدمه زده است، دشوار می‌کند.
کوریای شمالی از سال 2006 میلادی هدف تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفت. این تحریم‌ها در طول سال‌ها از سوی شورای امنیت سفت و سخت‌تر شدند تا تامین مالی برای برنامه‌های هسته‌ای و راکت بالستیک کوریای شمالی را محدود کنند.
امریکا و دیگر کشورها روز جمعه اعلام کردند که کوریای شمالی در جنوری سال جاری میلادی 9 پرتاب راکت بالستیک انجام داده که این بیشترین تعداد پرتاب راکت در عرض یک ماه در تاریخ تسلیحات کشتار جمعی و برنامه‌های راکتی کوریای شمالی بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала