سخنگوی طالبان: ما در کنار مردم کریمه هستیم

© @https://twitter.comذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان گفته است، که از موضع رهبری پیشین افغانستان درباره وضعیت کریمه پشتیبانی می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در مصاحبه با Oktagon گفت: ما (طالبان) آماده هستیم که کریمه را به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت بشناسیم، در صورتی که ساکنان کریمه چنین تصمیمی را داشته باشند.
وی گفته است، که ما در کنار مردمی هستیم که در کریمه زندگی می کنند و باید به خواسته های آنها گوش دهیم، زیرا مردم حق رای دارند، اگر مردم بخواهند در جغرافیای روسیه زندگی کنند، ما با آنها موافقیم.
Президент Белоруссии Александр Лукашенко во время интервью российским журналистам во Дворце независимости в Минске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2021
لوکاشنکو: کریمه پس از همه پرسی عملا خاک روسیه شده است
وی تصریح کرد، که افغانستان خواهان برقراری روابط دیپلماتیک خوب و همه جانبه با روسیه است و از ثبات در منطقه حمایت می کند.
مجاهد افزود: درباره کریمه، من می خواهم بگویم که این موضوع بین اوکراین و مسکو است و امیدواریم که این مشکل به زودی حل شود. خدا نکند که به خاطر این موضوع جنگی در منطقه رخ دهد و کشورهای دیگر از آن برای اهداف خود استفاده کنند و این امر باعث بی ثباتی منطقه می شود.
قابل ذکر است که حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در اوایل سال 1393 خورشیدی در ملاقات با هیات کنگره و سنای امریکا در کابل گفته بود که افغانستان به تصمیم مردم کریمه برای پیوستن به روسیه احترام می گذارد.
یادآوری می کنیم، که کریمه در سال 2014 پس از همه پرسی که طی آن بیش از 96 درصد از ساکنان شبه جزیره به پیوستن به روسیه رای دادند، بخشی از فدراسیون روسیه شد. طبق قوانین روسیه، موضوعات جدید فدراسیون در قلمرو ضمیمه - جمهوری کریمه و شهر فدرال سواستوپل - تشکیل شد. در اسناد سازمان ملل متحد و قوانین اوکراین، کریمه و سواستوپل به عنوان بخشی "موقتاً اشغال شده" از اوکراین در نظر گرفته می شود.
دولت پیشین افغانستان یکی از نخستین کشورهایی بود که کریمه را به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت شناخت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала