آخرین سرباز آمریکایی در افغانستان جزو اولین سربازانی است که در لهستان مستقر شده است

© AP Photo / Jonathan ErnstВоеннослужащие армии США
Военнослужащие армии США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
عضو شوید
آخرین سرباز آمریکایی که در ماه آگست افغانستان را ترک کرد، در لهستان مستقر شده است تا به گفته مقام‌های آمریکایی، با تهدید روسیه علیه متحدان ناتو مقابله کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از abcnews کریس دوناهو فرمانده سپاه 82 هوابرد ارتش آمریکا، آخرین نیروی این کشور بود که نیمه دوشنبه‌شب، هشتم سنبله، کابل را ترک کرد.
عکس او در هشتم سنبله هنگام خروج از افغانستان از سوی سنتکام یا ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا نشر شد. اکنون طبق تصاویر تازه منتشر شده، کریس دوناهو که رتبه جنرالی دارد، در لهستان در نزدیکی مرکز اوکراین مستقر شده است. به دستور جو بایدن، رییس جمهور امریکا، یک هزار و 700 سرباز آمریکایی در لهستان مستقر می‌شوند.
Американские военные в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
تصویری از آخرین سرباز آمریکایی که افغانستان را ترک کرد + عکس
طبق گزارش‌ها، دوناهو ده‌ها سرباز و تجهیزات آمریکایی را هدایت می‌کرد که در مرز اوکراین مستقر شده‌اند. انتظار می‌رود که صدها نیروی پیاده نظام دیگر از لشکر 82 هوابرد آمریکا وارد این منطقه شوند.
دوناهو گفته است که حضور آمریکا در لهستان نشان‌دهنده‌ همبسته‌گی این کشور با متحدان اروپایی‌اش است. او اتحاد را در این دوره "عدم اطمینان" عامل قوی بودن توصیف کرده است.
اریوسز بلاچزک، وزیر دفاع لهستان از استقرار نیروهای آمریکایی استقبال کرده و گفته است که بازدارنده‌گی و همبسته‌گی بهترین پاسخ به سیاست تهاجمی روسیه و نیز تلاش تهاجمی برای بازسازی "امپراتوری روسیه" است.
روسیه حدود 100 هزار سرباز خود را در مرز اوکراین مستقر کرده است. مسکو تأکید کرده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما غرب نگران حمله روسیه به اوکراین است.
آمریکا که سه هزار نیرو را به شرق اروپا اعزام کرده است، می‌گوید که قصد درگیری با روسیه در خاک اوکراین را ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала