اتحادیه اروپا: بازداشت خودسرانه‌ شهروندان در تضاد با تعهدات طالبان است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
عضو شوید
نماینده‌ ویژه‌ اتحادیه‌ اروپا برای افغانستان در واکنش به بازداشت زنان معترض توسط طالبان گفته که بازداشت خودسرانه‌ شهروندان در تضاد با تعهد طالبان مبنی بر حمایت از حقوق بشر است
به گزارش اسپوتنیک،؛ توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان روز گذشته (یک‌شنبه 17 دلو) در توییتی نوشته است که بازداشت‌ و ناپدیدشدن شهروندان ادعای طالبان را درباره این‌که حکومت موقت آنان متعلق به مردم است، نیز تضعیف می‌کند.
نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان خواستار رهایی فوری زنان معترض شده است.
مارک پوتزل سفیر آلمان در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
واکنش سفیر آلمان به ناپدید شدن دختران معترض: طالبان نباید با منتقدان مانند دشمن رفتار کند
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس الوزرا در دیدار با دیبورا لاینز، نماینده‌ ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان گفته است که طالبان در تلاش پیداکردن زنان معترض ناپدیدشده هستند.
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان از دیدار دیبورا لاینز با مولوی عبدالکبیر خبر داده و در رشته توییتی نوشت که نماینده‌ ویژه دبیر کل سازمان ملل در این دیدار، درباره ناپدیدشدن شماری از دختران ابراز نگرانی کرده است.
این در حالی است که دست‌کم چهار زن معترض و سه خواهر یکی از این زنان بازداشت و ناپدید شده‌اند. طالبان بازداشت آنان را تایید نمی‌کند اما؛ گفته اند که در تلاش روشن شدن قیضه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала